|
|
|
||
|
Laboratoře jsou zaměřeny na získání praktických dovedností z oboru identifikace přírodních vzorků, RTG difrakce, řešení struktury látek z dat naměřených na monokrystalech, přípravy sorbentů a geopolymerů z přírodních látek, dekontaminačních technologií sorpční metodou, vyhodnocení sorpčních kapacit a kinetiky sorpce.
Poslední úprava: TAJ108 (16.11.2012)
|
|
||
|
D:Pulford I., Flowers H., Environmental Chemistry at a Glance, Blackwell Publishing, Ltd., 2006,1405135328 Poslední úprava: TAJ108 (16.11.2012)
|
|
||
|
Okruhy laboratorních prací:
Syntéza a charakterizace materiálů
Příprava hydrotalcitu srážecí reakcí Kinetika rehydratační reakce kalcinovaného hydrotalcitu v roztoku chromanu draselného Vyhodnocení sorpční kapacity kalcinovaného hydrotalcitu a modifikovaného jílového minerálu z rovnovážné adsorpční izotermy Příprava materiálů na bázi alumosilikátů
Úvod do krystalografie (přednáška)
Příprava monokrystalů kyseliny vinné pro strukturní analýzu Výběr monokrystalů, adjustace na kapiláru, určení mřížkových parametrů Řešení struktury látek z dat naměřených na monokrystalu Řešení struktury látek z práškových dat
Prášková rentgenová difrakční analýza:
Kvalitativní fázová analýza, počítačové vyhledávání v databázích PDF1 a PDF2 pomocí programu PCPDFWIN Zpracování difrakčních dat programem HIGH SCORE PLUS Poslední úprava: TAJ108 (16.11.2012)
|
|
||
|
Návody k laboratořím: http://tresen.vscht.cz/min/eso Poslední úprava: TAJ108 (16.11.2012)
|
|
||
|
Studenti budou umět:
Připravit sorbent na bázi hydrotalcitu a jílového minerálu Proměřit a vyhodnotit sorpční řady a kinetiku sorpce pro vybrané toxické kontaminanty Připravit geopolymer Určit mřížkové paramentry monokrystalu a vyřašit strukturu na základě získaných dat Proměřit vzorky RTG práškovou difrakcí a vyřešit strukturu z práškových dat Poslední úprava: TAJ108 (16.11.2012)
|
|
||
|
Laboratoř anorganické chemie I, Laboratoř organické chemie I Poslední úprava: TAJ108 (16.11.2012)
|
| Zátěž studenta | ||||
| Činnost | Kredity | Hodiny | ||
| Konzultace s vyučujícími | 0.2 | 6 | ||
| Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 3.3 | 91 | ||
| Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
| 4 / 4 | 111 / 112 | |||
| Hodnocení studenta | |
| Forma | Váha |
| Aktivní účast na výuce | 70 |
| Protokoly z laboratorních úloh (exkurzí nebo praxí) | 30 |
