|
|
|
||
Záměrem tohoto předmětu je poskytnout absolventům klíčové informace pro vytváření relevantních kariérových představ a plánů, zorientovat je v podmínkách a předpokladech jejich úspěšného uplatnění na trhu práce, napomoci jim v úspěšné adaptaci na požadavky a specifika prostředí organizací, kde budou zahajovat svou profesní dráhu. Studenti získají reálný a ucelený obraz o struktuře svých dispozic i indispozic. V rámci výuky bude studentům zprostředkována v tomto směru rozsáhlá sebereflexe (různé dispoziční diagnostiky a aplikační cvičení, …) i praktické rady a zkušenosti, s cílem posílit u nich motivaci k práci na sobě a na svém vlastním profesním i lidském rozvoji, poskytnout jim pro tuto snahu základní vodítka a doporučení.
Poslední úprava: TAJ437 (09.08.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: Orientovat se při vyhledávání vhodných pracovních příležitostí, navazovat úspěšně kontakty s potenciálními zaměstnavateli či personálními agenturami Orientovat se ve výběrových řízeních, v jejich jednotlivých fázích, postupech Posoudit, jak se efektivně pohybovat v organizaci na začátku profesní kariéry Posoudit, co dělat (a co nedělat) pro úspěšnou adaptaci na specifika firemního prostředí a kultury Poslední úprava: Botek Marek (23.01.2017)
|
|
||
Z:Bělohlávek F.,Osobní kariéra,GRADA,Praha,1994,807169083X Z:Hroník F.,Jak se nespálit při výběru zaměstnanců, COMPUTER PRESS,Brno,1999,8072261614 Z:Čakrt M.,Kdo jsem já, kdo jste vy?,MANAGEMENT PRESS,Praha,1996,8085943123 D:Carnegie D.,Jak získávat přátele a působit na lidi, BETA,Praha,2009,8073060515 D:Milkowich G.T., Boudreau J.W. - Řízení lidských zdrojů, GRADA,Praha,1993,8085623293 D:Carnegie D.Osobní kariéra, Beta, 2009, 8080-7306-051-5 D:Le Poole S. Nebojte se odpovědi "ne"! Praha: Grada 1992, 80-85623-17-X D:Hroník F. Poznejte své zaměstnance, ERA,1999, 80-86517-20-9 Poslední úprava: TAJ437 (09.08.2013)
|
|
||
1. Kariérové plány, kam a jak směrovat své uplatnění v praxi. Dispoziční profily pro různé typy kariérového zaměření. 2. Kde a jak hledat vhodné pracovní příležitosti. 3. Jednání a kontakt s potenciálními zaměstnavateli a s personálními agenturami. 4. Výběrová řízení - organizace, přístupy, metody, doporučení jak zvýšit svoje šance. 5. Styl komunikace jako klíč k porozumění druhým lidem a pro spolupráci s nimi. 6. Firemní prostředí a kultura - jak porozumět tomu, co se v organizaci děje, či bude dít? 7. Doporučení pro úspěšnou adaptaci - co usnadňuje a co komplikuje úspěšný začátek profesní dráhy? Jak postupovat v novém zaměstnání? 8. Psychologická diagnostika: Kreativita - Intelektové dispozice - Emocionální inteligence; jak je rozvíjet. 9. Diagnostické a hodnotící programy - cíle, metody, postupy, příležitosti a ohrožení, které přinášejí při rozjezdu kariéry. 10. Umění dialogu - strategie a taktiky v jednání s lidmi, problémová jednání, vyjednávání, co posiluje a co oslabuje spolupráci. 11. Typologie osobnosti ve vztahu k volbě kariérové orientace 12. Typy hodnotících a komunikačních situací ve výběrových řízeních a hodnotících programech - metody a postupy. V rámci výuky tohoto předmětu budou mít studenti možnost vyzkoušet si většinu typů používaných metod a postupů prakticky a získat tak na jedné straně zpětnou vazbu o svých projevech a dispozicích a na druhé straně praktické informace o používaných postupech - nebudou jimi v praxi zaskočeni. A. Prezentační a sebeprezentační úlohy, komunikační hry - cíle, postupy, praktické vyzkoušení, doporučení 13. B. Individuální a skupinové řešení problémů - cíle, postupy, praktické vyzkoušení, doporučení 14. C. Dialogické jednací situace, řešení problémů a konfliktů - cíle, postupy, praktické vyzkoušení, doporučení
Studenti získají průběžnou i komplexní zpětnou vazbu o svých dispozicích a indispozicích. Na závěr výuky tohoto předmětu jim bude poskytnuta souhrnná individuální zpětná vazba o struktuře projevených dispozic a kariérové poradenství (jaké jsou jejich silné stránky, na čem stavět, kde jsou jejich spíše slabší místa, nač si dát pozor, kam a jak směrovat svůj další rozvoj,…) Poslední úprava: Botek Marek (24.01.2017)
|
|
||
http://kem.vscht.cz/predmety/rozvojakariera Poslední úprava: Botek Marek (23.01.2017)
|
|
||
Je doporučené, ne však nutné mít absolvovaný předmět Rozvoj sociálních kompetencí Poslední úprava: Botek Marek (23.01.2017)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.1 | 2 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.9 | 26 | ||
2 / 2 | 56 / 56 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 100 |