|
|
|
||
Kurz Řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích institucích je zaměřen na témata specifická pro řízení lidských zdrojů v oblasti školství a vzdělávacích institucí. Kromě základních teoretických poznatků disciplíny řízení lidských zdrojů je důraz kladen na praktické zvládnutí některých dovedností potřebných v řízení školských institucí a na aplikaci základních poznatků z řízení lidských zdrojů v prostředí školství . Kurz kombinuje přednáškovou a seminární práci. Pro vybraná témata využívá i praktická cvičení.
Poslední úprava: TAJ832 (10.10.2013)
|
|
||
Studenti tohoto předmětu budou umět: 1. definovat základní pojmy v oblasti řízení lidských zdrojů a rozumět současné terminologii o oblasti řízení lidských zdrojů 2. orientovat se s základních teoretických konceptech řízení lidských zdrojů 3. rozumět specifičnosti aplikace poznatků z oblasti řízení lidských zdrojů v prostředí vzdělávacích institucí složitosti společenského života a dynamice skupin; 4. používat základní znalosti z kurzu ve vlastní pedagogické praxi; 5. vyhledávat relevantní a aktuální zdroje využitelné v rámci dalšího vzdělávání v problematice řízení lidských zdrojů. Poslední úprava: TAJ832 (10.10.2013)
|
|
||
R : ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Grada, Praha 2007. 978-80-247-1407-3 R: BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Portál, Praha 2001. 80-7178-479-6 R: Aktuální zákony, vyhlášky, nařízení vlády, elektronické prezentace z přednášek A: LAZAROVÁ B. et al. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Paido: Brno, 2006. A: HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Grada: Praha, 2006. A: RÝDL, K. et al. Sebehodnocení školy. Strom: Praha, 1998. A: FISCHER, W.; SCHRATZ, M. Vedení a rozvoj školy. Paido: Brno, 1997. A: TURECKIOVÁ, M. :Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Grada, Praha 2004, 80-247-0405-6 A: HRONÍK, F. : Poznejte své zaměstnance.ERA, Brno. 2005. 80-86517-20-9 (brož.) A: HRONÍK, F. : Jak se nespálit podruhé. Motiv Press, Brno, 2007. 978-80-254-0698-4 (brož.) Poslední úprava: TAJ832 (10.10.2013)
|
|
||
1. Poradenský systém v ČR a systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků 2. Pracovně právní zakotvení ve školství s důrazem na úlohu poradenských pracovníků ve školství 3. Pedagogická porada v perspektivě účastníka a vedoucího porady. Prezentace v rámci porady 4. Pedagogický sbor jako pracovní tým 5. Učitelská profese - charakteristika, dilemata, úskalí i pozitiva 6. Vybraná témata z personalistiky 7. Sebeřízení v učitelské profesi Poslední úprava: Nováková Schöffelová Miroslava (09.10.2013)
|
|
||
Studijní opory ke kurzu jsou k dispozici na stránkách katedry učitelství a humanitních věd http://www.vscht.cz/homepage/kuhv/index/predmety/rizeni-lidskych-zdroju-ve-vzdelavacich-institucich Připravují se studijní opory v systému Moodle. Poslední úprava: TAJ832 (10.10.2013)
|
|
||
Žádné. Poslední úprava: TAJ832 (10.10.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |
Ústní zkouška | 60 |