|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení základů školského managementu. Seznámí studenty se základní legislativou v oblasti školství, poskytne informace o možných způsobech řízení a rozvoje školy. Porozumění stávajícímu dění ve školách je prohloubeno zařazením bloku věnovaného projektovému řízení a oblasti přechodu školy na centrum celoživotního učení.
Poslední úprava: TAJ832 (08.10.2013)
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení základů školského managementu. Seznámí studenty se základní legislativou v oblasti školství, poskytne informace o možných způsobech řízení a rozvoje školy. Porozumění stávajícímu dění ve školách je prohloubeno zařazením bloku věnovaného projektovému řízení a oblasti přechodu školy na centrum celoživotního učení. Poslední úprava: TAJ832 (08.10.2013)
|
|
||
R:OBST, O. : Základy managementu. Olomouc: UP,2003. ISNB 80-244-0677-2. R:PRÁŠILOVÁ, M.:Vybrané kapitoly za školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc:UP,2006. ISNB 80-244-1415-5. A:TROJAN, V. a kol.:Vedení školy v praxi - vše co potřebujete k úspěšnému řízení školy.Praha: Josef Raabe,2003.ISsN 1801-8343. A:OBST, O.:Manažerské minimum pro učitele. Olomouc: UP,2006. ISNB 20-244-1359-0. A:VALENTA, J.:Právní rámec řízení škol a školských zařízení: základy práva pro školský management.|Karviná: Paris,2010. ISNB 978-80-87173-16-9. A:MÁCHAL, P.:Školský management.Brno: Mendelu,2009. ISNB 978-80-7375-264-4. A:KOONTZ, H., WEIHRICH, H.:Essentials of Management.New Delhi: Tata McGraw.ISNB978-0-07-014495-8.
Poslední úprava: TAJ832 (08.10.2013)
|
|
||
1. Školský management - Úvod do problematiky 2. Struktura a řízení školství - MŠMT - koncepce a strategie řízení - ISCED, EQF - školská zařízení - financování 3. Vzdělávací a školská politika a její problémy Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky - vzdělávací programy (RVP, ŠVP) 4. Management školy a jeho specifika 5. Vnitřní řízení školy - právní subjektivita škol 6. Řízení školy - zákonné úpravy, vyhlášky, nařízení 7. Řízení školy - rozhodování a plánování 8. Řízení školy - organizování, lidský faktor ve školském managementu 9. Řízení školy - kontrola a hodnocení ve škole a třídě 10. Klima školy, klima třídy - úloha vedení školy 11. Marketing školy, vztah rodiny a školy 12. Projektové řízení, projektové financování, možnost využívání výstupů projektů 13. Škola jako centrum celoživotního učení 14. Aktuální problémy - hodnocení kvality, mezinárodní srovnání, mobility Poslední úprava: TAJ832 (08.10.2013)
|
|
||
Žádné. Poslední úprava: TAJ832 (08.10.2013)
|
|
||
Žádné. Poslední úprava: TAJ832 (08.10.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.1 | 2 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.4 | 12 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |
Zkouškový test | 20 |
Ústní zkouška | 40 |