PředmětyPředměty(verze: 955)
Předmět, akademický rok 2015/2016
  
Marketingová strategie podniku - D437007
Anglický název: Corporate Marketing Strategy
Zajišťuje: Ústav ekonomiky a managementu (837)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2015 do 2016
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Grosová Stanislava doc. Ing. CSc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Moderní pojetí úlohy marketingu v procesu řízení firmy a vytváření a udržování vztahů se zákazníky a v hodnotových sítích. Důraz ve výuce předmětu je kladen na prohloubení znalostí a schopností: - porozumět spotřebnímu jednání zákazníka a vytvořit pro něj jedinečnou hodnotu, - diferencovat mezi zákazníky a řídit marketingové činnosti dle hodnoty zákazníka, - formulovat marketingovou strategii firmy jako součást strategie firmy na základě premis vize, poslání , cílů firmy a analýzy makro a mikroprostředí firmy, - sestavit marketingový program včetně mechanismů průběžné kontroly jeho plnění.
Poslední úprava: ROZ437 (31.01.2012)
Výstupy studia předmětu

Po úspěšném absolvování předmětu by student doktorského studia měl být schopen využít získané poznatky při formulaci a řešení výzkumného problému v oblasti strategické marketingové analýzy, navrhování jedinečné hodnoty pro zákazníky a řízení vztahů se zákazníky v hodnotových sítích v průmyslových podnicích. Dalším výstupem je schopnost provedení strategické analýzy tržního prostředí a postavení podniku v něm. Student bude umět zpracovat a interpretovat informace výsledky získané metodami marketingového výzkumu.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Literatura

Peppers, D., Rogers M.: Managing Customer Relationships. A Strategick Framework. John Wiley&Sons, Inc. 2004

Homburg, CH.: Marketingmanagement. 4. Auflage. SpringerGabler Verlag, 2012

Ellis N.: Business to Business Marketing. Relationships, Networks, and Strategies. Oxford University Press, 2011.

Aaker, D.A.,Kumar,V.,Day,G.S.:Marketing Research. John Wiley&Sons, Inc. 2004

Poslední úprava: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Metody výuky

Konzultace a přednášky k vybraným tématům.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Sylabus

1. Marketingová strategie. Proces vývoje strategie v marketingu

2. Strategická analýza tržního prostředí a postavení podniku.

3. Vybrané metody analýzy trhu.

4. Model spotřebního jednání zákazníků.

5. B2B trhy. Kupní chování organizací.

6. Vztahy mezi podniky. Dodavatelské a hodnotové sítě.

7. Formulace marketingové strategie ve vztahu k hodnotě pro zákazníka, positioningu ve vztahu ke konkurenci .

8. Strategie řízení vztahů se zákazníky.

9. Hodnocení a výběr marketingových strategií.

10. Strategie marketingového mixu - produktová, cenová, distribuční a komunikační politika.

11. Výzkum trhu. Vybrané metody získání a pracování informací pro podporu marketingové strategie.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Vstupní požadavky

Znalost marketingové koncepce řízení podniku, základních prvků modelu spotřebního chování, segmentace trhu, targetingu a positioningu, nástrojů marketingového mixu 4P(4C). Předpokládá se znalosti z oblasti ekonomiky a managementu podniku jako je cílové chování podniku, náklady, výnosy, zisk. Dále pak znalost pojetí plánování a kontrolování jako součásti řízení.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Podmínky zakončení předmětu (Další požadavky na studenta)

Student předmětu zpracuje práci na vybrané téma, které souvisí visí s doktorskou prací. Po odevzdání práce skládá student zkoušku.

Poslední úprava: Grosová Stanislava (16.10.2015)
Hodnocení studenta
Forma Váha
Obhajoba individuálního projektu 40
Ústní zkouška 60

 
VŠCHT Praha