|
|
|
||
Zápočet: aktivita na cvičeních a průběžné úkoly (30%), Case Study – Marketingový výzkum (70%) Zkouška: Teoretické zvládnutí probíraných témat (v rozsahu přednášek, cvičení a povinné literatury) včetně praktické aplikace na konkrétních příkladech bude prověřeno písemnou zkouškou. Poslední úprava: Botek Marek (17.01.2020)
|
|
||
Z: KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. Z: TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8. Z: McQUARRIE E. F. The Market Research Toolbox. SAGE Publications Inc, 2015. ISBN: 978-1452291581.
Poslední úprava: Botek Marek (17.01.2020)
|
|
||
1. Předmět a definice marketingového výzkumu – podstata, charakteristiky, význam, trendy, oblasti užití. Marketingový výzkum jako zdroj informací, postavení marketingového výzkumu a význam pro manažerské řízení a rozhodování. 2. Řízení marketingových informací - marketingový informační systém (MIS) podniku (marketingový zpravodajský systém, marketingový výzkumný systém), primární a sekundární zdroje informací. 3. Proces marketingového výzkumu – výzkum a objektivní realita, definování cíle a účelu výzkumu, orientační analýza, plán projektu výzkumu, volba výzkumného tématu a práce s informačními zdroji. Hypotézy. Předvýzkum, sondáž, pilotáž. 4. Základy výzkumu kvantitativního typu – teoretická východiska, základní pojmy a metody kvantitativního výzkumu (pozorování, panel, tazatelské sítě), techniky sběru kvantitativních dat (PAPI, CAPI, CATI, CAWI, Focus Group, Neuro). Základy výzkumu kvalitativního typu – teoretická východiska a možnost využití, odlišnost od kvantitativního výzkumu, metody kvalitativního výzkumu (pozorování, diskusní skupiny, individuální rozhovory, projektivní techniky). 5. Definování a verifikace výzkumných otázek a hypotéz, výběr vzorku - hypotézy marketingového výzkumu, zdroje pro formulaci hypotéz, členění hypotéz (deskriptivní vs. explanační, pracovní vs. konečné). Plán výběru vzorku. 6. Statistické zpracování informací získaných marketingovým výzkumem 7. Evaluace sestaveného dotazníku – hodnocení dotazníku z hlediska validity a reliability, škálování položek dotazníku – vlastnosti škál, stanovení faktorů ovlivňující validitu. 8. Zásady psaní výzkumné zprávy a organizace marketingového výzkumu v podniku - in-house, externě (agentura), poskytovatelé marketingového výzkumu (výzkumné agentury, profesní sdružení - SIMAR, ESOMAR, EFAMRO. 9. Výzkum trhu – výzkum celkové tržní situace (Lifewstyle, vývoj trhu) a výzkum účastníků trhu (analýza konkurence, analýza vnímání, potřeb a spokojenosti zákazníka). 10. Výzkum marketingového mixu. Výrobek, výrobkový výzkum a metody testování výrobků. Cenový výzkum (vnímání ceny zákazníkem, cenová konkurence). Výzkum distribuce. 11. Mediální analýza, monitoring inzerce, tematická a obsahová analýza médií. Marketingové a sociodemografické výzkumy a jejich význam pro výběr médií. (TV metrový výzkum - Media projekt, Radio projekt). 12. Výzkum veřejného mínění. Role, význam a funkce veřejného mínění v moderní společnosti, procesy formování a fungování veřejného mínění. Volební výzkum. 13. Moderní trendy výzkumu trhu - neuromarketingový výzkum. 14. Zákaznická zkušenost. Poslední úprava: Botek Marek (17.01.2020)
|