|
|
|
||
Studenti upevní a rozvinou své jazykové znalosti a komunikační dovednosti, frazeologii a slovní zásobu v anglickém jazyce, které odpovídají úrovni B2 evropského referenčního rámce; výuka je zaměřena na anglický jazyk pro ekonomii a management s přesahem do oblastí osobního života.
Probíraná témata zahrnují např. Corporate culture, Finance, Digital business, Performance, Ethics and Time management.
Funkční jazyk zahrnuje Describing challenges, Cause and effect, Responding to positive criticism, Balancing positive and negative, Discussing priorities.
Projektová práce (s možností telekolaborace) zahrnuje moduly orientované např. na Customer profile, nebo Doing business abroad. Poslední úprava: Hřebačková Monika (09.02.2021)
|
|
||
Students can receive credit for the course if they: 1) Meet course attendance requirements 2) Submit a complete Course Portfolio A course portfolio consists of two main sections: a) tasks completed throughout the semester based on the teacher’s instructions, and b) a short test. Poslední úprava: Hřebačková Monika (09.02.2021)
|
|
||
Primary literature Business Partner B2 (Pearson) Secondary literature Raymond Murphy, English Grammar in Use 5th edition (Cambridge, Cambridge University Press, 2019) ISBN 978-1-108-45768-2 Paul Emmerson, Business Grammar Builder Intermediate to Upper-Intermediate (London, Macmillan, 2010) ISBN-10: 9783190427222 Paul Emmerson, Business Vocabulary Builder Intermediate to Upper-Intermediate (London, Macmillan, 2009) ISBN-13: 978-0230716841 Poslední úprava: Hřebačková Monika (09.02.2021)
|
|
||
A course portfolio, which consists of two main sections: a) tasks completed throughout the semester based on the teacher’s instructions, and b) a short test. Poslední úprava: Hřebačková Monika (09.02.2021)
|
|
||
1. Reviewing projects 2. Global issues for the 21st century 3. Sales and Marketing 4. U5 reading bank: text analysis 5. Ethical Choices, production, and operations 6. U6 reading bank: text analysis 7. Managing time, services 8. In-class presentations 9. Dealing with facts and figures 10. U7 reading bank: text analysis 11. The GROW model 12. Presenting ideas, description: the passive voice 13. U8 reading bank: text analysis 14. Revision Poslední úprava: Hřebačková Monika (11.02.2021)
|