Obecná a školní didaktika - CZV832005
| 
 | 
 | 
Pro tento předmět jsou dostupné online materiály
| 
 | ||
| Předmět rozvíjí předpoklady pro práci v profesi učitele a aplikuje pedagogickou teorii v podmínkách školského 
systému ČR. Cílem je rozvíjet samostatné didaktické myšlení, schopnost reflektovat výukové situace, chápat 
didaktiku z hlediska vývoje, změn a pedagogických inovací jako nástroj vytváření příležitostí k učení žáků a studentů. 
Kurz orientuje studenty před praxí v základních plánovacích, výukových, organizačních a evaluačních činnostech 
učitele. Studenti budou na konci kurzu schopni charakterizovat a uvést do souvislostí základní didaktické pojmy v 
kontextu výuky, didaktické transformace učiva, vytváření výukových plánů. Na základě analýzy modelových výukových 
situací zvolí vhodné výukové strategie a svoji volbu zdůvodní pomocí odborné argumentace. 
 Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| . Vyučování jako celistvý proces. Činitelé výuky-žák, učitel, učivo. 2. Pedagogické dokumenty a informační zdroje pro výuku, 3. Přístupy ke kurikulu ve výuce a je vzdělávacím procesům a výukovým strategiím. 4. Modernizace vzdělávacích obsahů. 5. Didaktická analýza učiva a jeho didaktická transformace. 6. Didaktické dovednosti učitele, práce s cílem výuky. 7. Projektování, realizace a evaluace výuky, hodnocení výsledků výuky. 8. Vytváření výukových lekcí s akcentem na aktivizující metody práce a mezipředmětové vztahy v kurikulu ZŠ a SŠ 9. Organizační formy vyučování s akcentem na kooperativní formy práce. 10. Akční výzkum jako nástroj vědění a jednání vyučujícího. 11. ŠVP a spolupráce pedagogů při jeho tvorbě Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
                                
                                 | 

