Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné němčiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů,vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni C1 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Gebeltová Ivana (05.09.2019)
The subject is focused on enhancement and development of all acquired language and communication skills of general German, mainly on interpretation of texts and listening materials, on expression of own opinions and arguments.The aim is to achieve C1 level according to CERF ( Common European Reference Framework).
A: Brill L. M., Techmer M.,Großes Übungsbuch Wortschatz,Hueber Verlag,Ismaning,2011,9783192017216
A: Mozer I.,Prüfungstraining DSH Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang,Cornelsen Verlag,Berlin,2007, 9783060203123
A: Lévy-Hillerich D.,Krajewska-Markiewicz R.,Mit Deutsch in Europa studieren, arbeiten, leben,Nakladatelství Fraus,Plzeň,2004, 8072383590
Poslední úprava: Gebeltová Ivana (16.08.2021)
Sylabus -
1. Opakování slovesných tvarů, další gramatiky a oprašování slovní zásoby.
2. - 13.Každý týden aktuální téma a s ním spojená nová slovní zásoba + jedno gramatické téma úrovně B2/C1 v závislosti na aktuálních potřebách studentů v kurzu.
Aktuální témata (mimo jiné):
Vysoké školy a univerzity.
Studium / Stáž v zahraničí.
Interkulturní rozdíly.
Životní prostor - Evropa.
Doprava a životní prostředí.
Média.
Zdroje energie.
Informační a komunikační procesy, internet.
Mein Fach, mein Thema und meine Zukunft.
Ich im Labor.
Gramatická témata:
Přehled spojek včetně párových spojek.
Trpný rod a jeho použití.
Stupňované tvary příslovcí bez srovnání.
Konjunktiv préterita a podmínková souvětí.
Konjunktiv plusquamperfekta.
Přehled slovotvorby.
Rozvitý přívlastek.
Infinitivní konstrukce s zu, um zu, statt zu, ohne zu.
Předpony dílem odlučitelné a dílem neodlučitelné.
Předložky s 2. pádem.
Vedlejší věty účinkové (so dass, zu, als dass) a přirovnávací (je-desto, als ob).
Minulý infinitiv.
Kolísání použití pomocného slovesa v perfektu.
Sein/haben + zu + infinitiv
Směrová příslovce
Slovesné vazby a zájmenná příslovce.
14. Test na základě gramatiky a slovní zásoby pojednávaných v rámci kurzu.
Poslední úprava: Gebeltová Ivana (21.01.2025)
1. Review of verb forms, additional grammar, and brushing up on vocabu
2.-13. Each week, a current topic with new vocabulary related to it, plus one grammar topic at the B2/C1 level, depending on the current needs of the students in the course.
Current topics (among others):
Universities and higher education.
Studying/internship abroad.
Intercultural differences.
Living space - Europe.
Transportation and the environment.
Media.
Energy sources.
Information and communication processes, the internet.
Mein Fach, mein Thema und meine Zukunft.
Ich im Labor.
Grammar topics:
Overview of conjunctions, including paired conjunctions.
The passive voice and its usage.
Comparative forms of adverbs without comparison.
Subjunctive preterite and conditional clauses.
Subjunctive pluperfect.
Overview of word formation.
Expanded attributive clauses.
Infinitive constructions with zu, um zu, statt zu, ohne zu.
Prefixes, partly separable and partly inseparable.
Prepositions with the genitive case.
Subordinate clauses of purpose (so dass, zu, als dass) and comparison (je-desto, als ob).
Past infinitive.
Fluctuation in the use of auxiliary verbs in the perfect tense.
Verb phrases and pronominal adverbs.
Sein/haben + zu + infinitive.
Directional adverbs.
14. A test based on the grammar and vocabulary covered in the course.
Poslední úprava: Gebeltová Ivana (21.01.2025)
Studijní opory -
Materiály vytvořené a doporučené vyučujícím.
Poslední úprava: Kubová Petra (06.04.2018)
Materials prepared and recommended by the lecturer.
Poslední úprava: Kubová Petra (06.04.2018)
Výsledky učení -
Studenti budou umět :
rozebrat a správně interpretovat autentické texty (novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály
s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi
používat vhodnou a přesnou slovní zásobu
jazykově obstát v pracovním prostředí a ve vztahu k úřadům (ústní i písemná forma)
Poslední úprava: Kubová Petra (06.04.2018)
Students will be able to :
understand and present authentic texts ( newspaper articles, abstracts from literature)and listening materials
take part in a discussion using all acquired skills
use proper and exact vocabulary
communicate correctly at work, with officials at offices in written and spoken German