|
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (14.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (14.02.2018)
Studenti budou umět: 1. Orientovat se ve vybraných programech pro analýzu, bilancování a návrh chemických a farmaceutických procesů. 2. Převést matematickou formulaci úlohy do programovacího jazyka Matlabu. 3. Samostatně řešit dílčí úkoly v simulátoru technologických procesů Aspen Plus a vyhledávat data v databázích fyzikálně chemických vlastností látek |
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (14.02.2018)
On-line manuály Matlabu a Aspenu Plus. |
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (13.02.2018)
Online nápověda Matlabu a Aspenu Plus. |
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (13.02.2018)
Klasifikovaný zápočet je udělen za vyřešený výpočetní příklad pomocí Matlabu a kvalitně zpracovaný, obhájený a dokumentovaný projekt bilance technologického uzlu. |
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (14.02.2018)
1. Algoritmy. 2. Vlastnosti hardwaru a vztah k praktickým výpočtům. 3. Představení Matlabu jako nástroje pro technické výpočty. 4. Základní početní operace v Matlabu. 5. Numerická kvadratura a řešení jedné nelineární rovnice. 6. Numerické řešení soustavy lineárních a nelineárních rovnic. 7. Numerické řešení soustavy obyčejných diferenciálních rovnic. 8. Aplikace Matlabu v chemicko-technologických výpočtech. 9. Užití programu Aspen Plus pro modelování jednotkových operací. 10. Výpočty fyzikálně-chemických vlastností tekutin. 11. Analýza vlastností neideálních směsí látek. 12. Látkové a energetické bilance technologických uzlů. 13. Případové studie se separačními modely. 14. Presentace samostatně řešených projektů.
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Pavel doc. Ing. CSc. (13.02.2018)
Chemické inženýrství, Fyzikální chemie, Matematika |
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0 | 1 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.4 | 10 | ||
Práce na individuálním projektu | 1.1 | 31 | ||
Účast na seminářích | 1.5 | 42 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |