|
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
Z: SLEZÁKOVÁ, J. Průvodce pedagogickou praxí. Olomouc: Univerzita Palackého, 2020. ISBN 978-80-244-5828-1. Z: Informace MŠMT k vedení dokumentace o dětech, žácích a studentech a některé další dokumentace v elektronické a listinné podobě. (čj. MSMT-19169/2019.) Z: Metodický pokyn ministryně školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikany ve školách a školských zařízeních (č.j. MSMT 21149/2016) Z: Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže (Dokument MŠMT čj.: 21291/2010-28). Z: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, (aktuální revize). Z: Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: MŠMT, (aktuální revize). Z: Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon; aktuální znění). Z: Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů (aktuální znění).
D: DVOŘÁK, Dominik, Karel STARÝ a Petr URBÁNEK. Malá škola po pěti letech: proměny školy v době reformy. Pedagogická orientace. 2015, 25(1), 9-31. DOI: 10.5817/pedor2015-1-9. D: GRECMANOVÁ, Helena [et al.]. Klima školy: soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-808-7063-804. D: MAREŠ, Jiří. Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika. 2015, 2015(2), 113-142. D: POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Dobrá škola: metoda pro stanovení priorit školy. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2011, 18 s. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-37-8. |
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
1. Příprava na praxi, základní informace o škole – ŠVP, výroční zpráva, zapojení školy do projektů a další dokumenty. 2. Minimum právních, bezpečnostní a zdravotnických znalostí, etické zásady – práva a povinnosti pedagoga. 3. Odborné tematické semináře s pracovníky školy: výuková a mimovýuková náplň práce učitele, agenda třídního učitele, asistenta pedagoga, školního psychologa, výchovného poradce, metodika prevence a dalších pracovníků školy. 4. Činnosti vedoucích pracovníků školy, péče o další vzdělávání a profesní rozvoj zaměstnanců školy. 5. Školní poradenské pracoviště, jeho diagnostické a poradenské činnosti, spolupráce s učiteli a rodiči při tvorbě IVP a nastavení podpůrných opatření. 6. Školní kurikulum a jeho porovnání s RVP, zaměření na vzdělávací oblast Člověk a příroda: učební plán, očekávané výstupy a učivo. 7. Průřezová témata v ŠVP, výchovně-vzdělávací strategie pro rozvoj klíčových kompetencí. 8. Práce vyučujících se školním vzdělávacím programem, dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé plánování výuky, tematické plány. 9. Pozorování, rozhovory a analýza dokumentů ve škole, sběr dat pro individuální projekt. 10. Psychologická reflexe praxe, zaměřená na individuální a sociální charakteristiky žáků a jejich vliv na proces učení žáků. 11. Pedagogická reflexe praxe, zaměřená na obecně didaktické a metodické aspekty výuky a na identifikaci klíčových kompetencí pro výkon pedagogického povolání. 12. Zpracování individuálního projektu. |
|
||
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin PhDr. Ph.D. (18.12.2022)
Systematická příprava na praxi a plnění průběžných úkolů v e-learningu. Aktivní účast na praxi. Zpracování analytické seminární práce. |
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 2 | 56 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 2 | 56 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
6 / 6 | 168 / 168 |