|
|
|
||
Poslední úprava: Znamenáček Jiří Ing. (16.11.2012)
|
|
||
Poslední úprava: Znamenáček Jiří Ing. (16.11.2012)
Studenti budou umět: Chápat rozdíl mezi daty a metadaty, roli sémantiky v textových datech. Chápat a umět základy metajazyka XML, popisu jeho struktury (DTD) a vzhledu (CSS). Důkladně si vyzkouší prvky značkovacího jazyka HTML5 (s obzvláštním zaměřením na moderní technologie). Rozumět základům programování webových stránek v jazyce JavaScript na základě manipulace jeho objektové reprezentace (DOM). |
|
||
Poslední úprava: Znamenáček Jiří Ing. (16.11.2012)
D: Pilgrim, Mark: „HTML5: Up and Running“. O'Reilly Media, 2010. ISBN 978-0596806026 |
|
||
Poslední úprava: Znamenáček Jiří Ing. (16.11.2012)
http://w3c.org http://diveinto.html5doctor.com (právě probíhající český překlad na http://kniha.html5.cz) http://zdrojak.cz http://zvon.org http://www.kosek.cz/clanky/swn-xml/index.html |
|
||
Poslední úprava: Znamenáček Jiří Ing. (16.11.2012)
zápočet -- zpracování jednoduchého webového portálu na zadané téma zkouška -- zpracování a obhájení návrhu, struktury, použitých technologií apod. k webovému portálu |
|
||
Poslední úprava: Znamenáček Jiří Ing. (16.11.2012)
1. Problematika návrhu a výroby webu. Rozdělení rolí. Přístupnost, testování, práva. 2. základy XML 3. popis struktury XML -- DTD 4. popis vzhledu XML -- CSS 5. jazyk XPath versus selektory v CSS 6. obecný strukturní jazyk webu -- HTML 7. HTML5 a CSS3 -- metainformace, stylování 8. HTML5 a CSS3 -- sekce, skupiny (blokové zobrazení) 9. HTML5 a CSS3 -- textové informace (řádkové zobrazení) 10. HTML5 a CSS3 -- navigace, mapy (neurčené zobrazení) 11. HTML5 a CSS3 -- vložený obsah (včetně videa a audia) 12. HTML5 a CSS3 -- tabulky 13. HTML5 a CSS3 -- formuláře 14. DOM a JavaScript |
|
||
Poslední úprava: TAJ143 (11.12.2012)
žádné |
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
2 / 3 | 56 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 50 |
Obhajoba individuálního projektu | 50 |