Předmět vede studenty k pochopení podstaty a úloh marketingu a jeho uplatnění v podniku, podává informace o prostředí podniku,o marketingovém informačním systému, o plánovaní, o nákupním chování kupujících. Studenti se učí segmentovat trh podle různých kritérií, najít cílovou skupinu zákazníků a k této určit marketingový mix, tedy vhodný produkt, přiměřenou cenu, správnou propagaci a způsob distribuce.
Poslední úprava: TAJ321 (25.09.2013)
The course helps students to understand the nature and role of marketing and its application in the business, provides information about the business environment, the marketing information system, the planning, the shopping behavior of buyers. Students learn to segment the market according to several criteria to find the target customer group and to determine the marketing mix, a suitable product, reasonable price, good promotion and distribution method.
Výstupy studia předmětu -
Poslední úprava: TAJ321 (04.12.2012)
Studenti budou umět:
orientovat se v problematice marketingu v potravinářském oboru,
popsat jednotlivé prvky marketingového mixu,
identifikovat cílové segmenty,
řešit jednoduché případové studie.
Poslední úprava: TAJ321 (25.09.2013)
Students will be able to:
• understand the problems of marketing in the food industry,
• describe the various elements of the marketing mix,
• Identify target segments,
• solve simple case study.
Literatura -
Poslední úprava: TAJ321 (26.09.2013)
Z: Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody. VŠCHT Praha, Praha 2002
D: KOTLER, P., Marketing podle Kotlera : Jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Praha, Management Press, 2000,80-7261-010-4
Z: KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
Poslední úprava: TAJ321 (03.10.2013)
R: Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody. VŠCHT Praha, Praha 2002
R: KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
A: KOTLER, P., Marketing podle Kotlera : Jak vytvářet a ovládnout nové trhy, Praha, Management Press, 2000,80-7261-010-4
Studijní opory -
Poslední úprava: TAJ321 (16.11.2012)
http://uchts.vscht.cz/ - případové studie
Poslední úprava: TAJ321 (26.09.2013)
http://uchts.vscht.cz/
Sylabus -
Poslední úprava: TAJ321 (16.11.2012)
1. Základní pojetí marketingu
2. Analýza zákazníka a konkurence v potravinářském průmyslu
3. Marketingové strategie a strategické plánování v marketingu
4. Portfóliové modely a jejich uplatnění v praxi
5. Marketingový mix
6. Produkt - charakteristika, životní cyklus
7. Vývoj nových potravinářských výrobků
8. Cena - faktory ovlivňující tvorbu, metody cenové kalkulace u potravinářských výrobků
9. Marketingová komunikace - reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej
10. Distribuce - distribuční cesty
11. Marketingový výzkum
12. Kupní chování zákazníků při nákupu potravinářských výrobků
13. Řešení případové studie I.
14. Řešení případové studie II.
Poslední úprava: TAJ321 (25.09.2013)
1. Basic concept of marketing
2. Customer Analysis and competition in the food industry
3. Marketing strategy and strategic planning
4. Portfolio models and their application in practice