PředmětyPředměty(verze: 949)
Předmět, akademický rok 2023/2024
  
Řízení vlastního rozvoje a kariéry - N437038
Anglický název: Career and Development SelfManagement
Zajišťuje: Ústav ekonomiky a managementu (837)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2019
Semestr: letní
Body: letní s.:2
E-Kredity: letní s.:2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Pro druh:  
Další informace: http://kem.vscht.cz/predmety
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Botek Marek Ing. Mgr. Ph.D.
Tůma Jiří
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace -
Poslední úprava: TAJ437 (09.08.2013)
Záměrem tohoto předmětu je poskytnout absolventům klíčové informace pro vytváření relevantních kariérových představ a plánů, zorientovat je v podmínkách a předpokladech jejich úspěšného uplatnění na trhu práce, napomoci jim v úspěšné adaptaci na požadavky a specifika prostředí organizací, kde budou zahajovat svou profesní dráhu. Studenti získají reálný a ucelený obraz o struktuře svých dispozic i indispozic. V rámci výuky bude studentům zprostředkována v tomto směru rozsáhlá sebereflexe (různé dispoziční diagnostiky a aplikační cvičení, …) i praktické rady a zkušenosti, s cílem posílit u nich motivaci k práci na sobě a na svém vlastním profesním i lidském rozvoji, poskytnout jim pro tuto snahu základní vodítka a doporučení.
Výstupy studia předmětu -
Poslední úprava: Botek Marek Ing. Mgr. Ph.D. (23.01.2017)

Studenti budou umět:

Orientovat se při vyhledávání vhodných pracovních příležitostí, navazovat úspěšně kontakty s potenciálními zaměstnavateli či personálními agenturami

Orientovat se ve výběrových řízeních, v jejich jednotlivých fázích, postupech

Posoudit, jak se efektivně pohybovat v organizaci na začátku profesní kariéry

Posoudit, co dělat (a co nedělat) pro úspěšnou adaptaci na specifika firemního prostředí a kultury

Literatura -
Poslední úprava: TAJ437 (09.08.2013)

Z:Bělohlávek F.,Osobní kariéra,GRADA,Praha,1994,807169083X

Z:Hroník F.,Jak se nespálit při výběru zaměstnanců, COMPUTER PRESS,Brno,1999,8072261614

Z:Čakrt M.,Kdo jsem já, kdo jste vy?,MANAGEMENT PRESS,Praha,1996,8085943123

D:Carnegie D.,Jak získávat přátele a působit na lidi, BETA,Praha,2009,8073060515

D:Milkowich G.T., Boudreau J.W. - Řízení lidských zdrojů, GRADA,Praha,1993,8085623293

D:Carnegie D.Osobní kariéra, Beta, 2009, 8080-7306-051-5

D:Le Poole S. Nebojte se odpovědi "ne"! Praha: Grada 1992, 80-85623-17-X

D:Hroník F. Poznejte své zaměstnance, ERA,1999, 80-86517-20-9

Studijní opory
Poslední úprava: Botek Marek Ing. Mgr. Ph.D. (23.01.2017)

http://kem.vscht.cz/predmety/rozvojakariera

Sylabus -
Poslední úprava: Botek Marek Ing. Mgr. Ph.D. (24.01.2017)

1. Kariérové plány, kam a jak směrovat své uplatnění v praxi. Dispoziční profily pro různé typy kariérového zaměření.

2. Kde a jak hledat vhodné pracovní příležitosti.

3. Jednání a kontakt s potenciálními zaměstnavateli a s personálními agenturami.

4. Výběrová řízení - organizace, přístupy, metody, doporučení jak zvýšit svoje šance.

5. Styl komunikace jako klíč k porozumění druhým lidem a pro spolupráci s nimi.

6. Firemní prostředí a kultura - jak porozumět tomu, co se v organizaci děje, či bude dít?

7. Doporučení pro úspěšnou adaptaci - co usnadňuje a co komplikuje úspěšný začátek profesní dráhy? Jak postupovat v novém zaměstnání?

8. Psychologická diagnostika: Kreativita - Intelektové dispozice - Emocionální inteligence; jak je rozvíjet.

9. Diagnostické a hodnotící programy - cíle, metody, postupy, příležitosti a ohrožení, které přinášejí při rozjezdu kariéry.

10. Umění dialogu - strategie a taktiky v jednání s lidmi, problémová jednání, vyjednávání, co posiluje a co oslabuje spolupráci.

11. Typologie osobnosti ve vztahu k volbě kariérové orientace

12. Typy hodnotících a komunikačních situací ve výběrových řízeních a hodnotících programech - metody a postupy. V rámci výuky tohoto předmětu budou mít studenti možnost vyzkoušet si většinu typů používaných metod a postupů prakticky a získat tak na jedné straně zpětnou vazbu o svých projevech a dispozicích a na druhé straně praktické informace o používaných postupech - nebudou jimi v praxi zaskočeni.

A. Prezentační a sebeprezentační úlohy, komunikační hry - cíle, postupy, praktické vyzkoušení, doporučení

13. B. Individuální a skupinové řešení problémů - cíle, postupy, praktické vyzkoušení, doporučení

14. C. Dialogické jednací situace, řešení problémů a konfliktů - cíle, postupy, praktické vyzkoušení, doporučení

Studenti získají průběžnou i komplexní zpětnou vazbu o svých dispozicích a indispozicích. Na závěr výuky tohoto předmětu jim bude poskytnuta souhrnná individuální zpětná vazba o struktuře projevených dispozic a kariérové poradenství (jaké jsou jejich silné stránky, na čem stavět, kde jsou jejich spíše slabší místa, nač si dát pozor, kam a jak směrovat svůj další rozvoj,…)

Studijní prerekvizity -
Poslední úprava: Botek Marek Ing. Mgr. Ph.D. (23.01.2017)

Je doporučené, ne však nutné mít absolvovaný předmět Rozvoj sociálních kompetencí

Podmínky zakončení předmětu (Další požadavky na studenta)
Poslední úprava: Botek Marek Ing. Mgr. Ph.D. (23.01.2017)

Podmínkou pro získání zápočtu je účast na (minimálně) 10 ze 14 přednášek (resp. 9 z 13 přednášek, atd. - pokud v průběhu semestru nějaká odpadne).

Zátěž studenta
Činnost Kredity Hodiny
Konzultace s vyučujícími 0.1 2
Účast na přednáškách 1 28
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi 0.9 26
2 / 2 56 / 56
Hodnocení studenta
Forma Váha
Aktivní účast na výuce 100

 
VŠCHT Praha