Konflikt není pouze razantní střet dvou protichůdných názorů, ale každá situace, kterou je možné řešit několika způsoby. Vzhledem k tomu se s konflikty většina lidí potýká denně, a to jak v pracovním, tak i v osobním životě. Tento předmět poskytne návody, jak zabránit tomu, aby problémy přerůstaly v negativní konflikty, jak se s konfliktními situacemi vyrovnat, jak si připravit argumenty a přesvědčivě je podat tak, abychom druhou stranu přesvědčili. Zároveň však chce poukázat na to, že vlastní vítězství v konfliktu není vždy dlouhodobě nejlepší cestou a napomoci také k způsobům, které vedou k porozumění a vytvoření všestranně výhodného řešení.
Poslední úprava: TAJ437 (16.12.2013)
The conflict is not only clash oftwo opposing views, but every situation that can be solved in several ways. Therefore most people struggle with conflicts on a daily basis, both at work and in personal life. This course provides guidance on how to prevent problems from erupting into negative conflicts, how to deal with conflict situations, how to prepare arguments and present them to convince the other party. At the same time, however, it wishes to point out that winning the conflict is not always the best method in long-term, and also to facilitate the methods that lead to understanding and a broadly favorable solution.
Výstupy studia předmětu -
Poslední úprava: TAJ437 (19.03.2013)
Studenti budou umět:
Popsat výhody a nevýhody pěti základních stylů řešení konfliktů.
Odhalit podvědomé tendence ve vyjednávání a vlastní preferovaný způsob řešení konfliktu.
Rozlišovat mězi věcnou a nevěcnou argumentací.
Zhodnotit přínos řešení konfliktu s využitím asertivity.
Poslední úprava: TAJ437 (16.12.2013)
Students will be able to:
Describe the advantages and disadvantages of the five basic styles of conflict resolution
Uncover subconscious tendencies in the negotiations and their own preferred method of conflict resolution
Distinguish between pragmatic and emmotional argument
Evaluate the contribution of conflict resolution by using assertiveness
Literatura -
Poslední úprava: TAJ437 (09.08.2013)
Z:Plamínek, J.,Konflikty a vyjednávání,Grada,Praha,2012,8024744858
Z:Khelerová, V.,Komunikační a obchodní dovednosti manažera,Grada,Praha,2010,8024735665