The aim of the course is to enhance students´ communication skills in English. It concentrates on interpretation of texts and recordings, on presentation of opinions, making clarification and reaching agreement. The topics cover various concepts, such as motivation, adventure, age, gender, work. The final knowledge of language is at C1/C1+ level according to CERF (Common European Reference Framework).
Last update: Holanová Petra Mgr. (10.06.2023)
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tematické okruhy se týkají těchto konceptů: motivace, dobrodružství, věk, gender, práce. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni C1/C1+ podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Aim of the course -
Last update: Holanová Petra Mgr. (10.06.2023)
Students will be able to
• understand and interpret authentic texts (newspaper articles, extracts from literature) and recordings
• give their opinions on a topic discussed with their partners using appropriate register
• use appropriate and precise vocabulary
• write a discursive essay
• write a review
Last update: Holanová Petra Mgr. (10.06.2023)
Studenti budou umět :
• rozebrat a správně interpretovat autentické texty (novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály
• s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi
• používat vhodnou a přesnou slovní zásobu
• napsat diskurzivní esej
• napsat průvodní recenzi
Literature -
Last update: Holanová Petra Mgr. (09.06.2023)
Z: Latham-Koenig Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File Advanced Plus MultiPack A, Fourth Edition, Oxford University Press, 2021, 9780194060134
A: West C., Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Hewings M., Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press, 2013, 9781107697386
Last update: Holanová Petra Mgr. (09.06.2023)
Z: Latham-Koenig Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File Advanced Plus MultiPack A, Fourth Edition, Oxford University Press, 2021, 9780194060134
A: West C., Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336
Hewings M., Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press, 2013, 9781107697386
Learning resources -
Last update: Holanová Petra Mgr. (03.05.2020)
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
Last update: Holanová Petra Mgr. (03.05.2020)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Teaching methods -
Last update: Holanová Petra Mgr. (09.06.2023)
Seminars
Last update: Holanová Petra Mgr. (09.06.2023)
Semináře
Syllabus -
Last update: Holanová Petra Mgr. (09.06.2023)
1. Motivation and inspiration. Modal verbs will, would, should. Contractions.
2. The parent trap. Noun phrases. Phrasal nouns. Writing: A discursive essay.
3. My most inspiring teacher. Use of English. Revision of Unit 1.
4. Overcoming adversity. Modal verbs can, could, be able to, may, might. Two ways to pronounce a word. Prefixes and suffixes.
5. A big adventure. Participle clauses. Ways of moving. Consonant clusters with s.
6. Measures to prevent mosquito bites. Consonant clusters with s. Revision of Unit 2.
7. Live your age. Research language. Verb/noun word stress, stressed and unstressed articles. Determiners: articles and quantifiers.
8. In love with Shakespeare. Idioms from Shakespeare. Word order. Writing: A review.
9. The future of ageing. Use of English. Revision of Unit 3.
10.No more boys and girls. Cause and effect. Binomials.
11.Live to work? The perfect and continuous tenses. Acronyms and initialisms.
12.Historical reasons for the gender pay gap. Use of English. Revision of Unit 4.
13.Giving a persuasive presentation.
14.General revision
Last update: Holanová Petra Mgr. (10.06.2023)
1. Motivace a inspirace. Způsobová slovesa will, would, should. Kontrakce.