|
|
|
||
V rámci předmětu se student seznámí se základními metodikami korektního návrhu relačních databází, efektivního přístupu k datům a transakčního zpracování. Dále se seznámí s dotazovacím jazykem SQL pro tvorbu databází a dotazování se nad nimi. Všechy získané znalosti budou prakticky procvičeny na zvolené databázové platformě (Microsoft SQL Server).
Poslední úprava: ROZ143 (10.05.2011)
|
|
||
Studenti budou schopni:
modelovat databázové systémy vytvářet databáze v jazyku SQL dotazovat se nad databázemi v jazyku SQL vytvářet rozšířenou logiku nad databázovými systémy (T-SQL) Poslední úprava: HOKSZAD (19.11.2012)
|
|
||
Z: Ramakrishnan R., Gehrke J.: Database Management Systems, McGraw-Hill Science/Engineering/Math; 3 edition, 2002, 0072465638 Z: SQL Server Books Online, http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms130214.aspx
D: Vieira, R.: Beginning Microsoft SQL Server 2008 Programming (Wrox Programmer to Programmer), Wrox, 2009, 0470257016 Poslední úprava: TAJ143 (19.11.2012)
|
|
||
Žádné Poslední úprava: TAJ143 (27.09.2013)
|
|
||
V průběhu semestru se budou psát 3 zápočtové testy. Na konci semestru studenti skládají písemnou zkoužku. Poslední úprava: ROZ143 (10.05.2011)
|
|
||
1. Základní pojmy, motivace, koneptuální modelování 2. Relace, korektní návrh relačního databázového systému, normalizace 3. Jazyk SQL - DDL + základy DQL 4. Jazyk SQL – spojování tabulek I. 5. Jazyk SQL – spojování tabulek II. 6. Jazyk SQL – agregace I. 7. Jazyk SQL – agregace II. 8. Efektivní přístup k datům – indexování 9. Optimalizace v SQL 10. Jazyk T-SQL – základy 11. Jazyk T-SQL – procedury I. 12. Jazyk T-SQL – procedury II. 13. Jazyk T-SQL – triggery 14. Komunikace s databází z aplikace Poslední úprava: ROZ143 (10.05.2011)
|
|
||
žádné Poslední úprava: TAJ143 (11.12.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.5 | 42 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
3 / 4 | 70 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Zkouškový test | 100 |