|
|
|
||
The subject deals with inorganic materials, which occur in cultural heritage objects the most often. The materials structure, composition and properties are given in context with their deterioration and conservation methods .
Last update: TAJ148 (31.01.2008)
|
|
||
Studenti se na zkoušku přihlašují přes SIS. Studentovi, který není v SISu zapsán, nebude umožněno zkoušku vykonat. Student, který se ze SISu neodhlásí a na zkoušku se nedostaví, obdrží známku "F". Na mailové a telefonické omluvy nebude brán zřetel. Last update: Bartošová Lenka (01.03.2016)
|
|
||
R:Zelinger J. and all: Chemistry in the Care of Monuments, Unido 1988 (CD) R:Winkler E. M.: Decay and Preservation of Stone, Boudler, The Geol. Soc. of America 1978 A:Winkler E. M.: Stone in Architecture, Springer-Verlag 1994 A:Kotlík P., Study texts (CD) A:Plenderleith H. J., Werner A. E. A.: The Conservation of Antiquities and Works of Art. Oxford, Univ. Press. London 1971 A:Selwyn L.: Metals and Corrosion - a Handbook for the Conservation Professional, CCI, Ottawa 2004 Last update: KOTLIKP (15.08.2013)
|
|
||
Stone, its structure and properties Stone, its structure and properties Stone corrosion Stone corrosion Methods of stone cleaning and desalinisation Stone consolidants - materials and methods Hydrophobization and service treatment - materials and methods Artificial stone Molds - materials and methods Metals and their corrosion Metals - iron Metals - non-ferrous metals Metals conservation Last update: SMIDOVAL (16.08.2011)
|
|
||
http://eso.vscht.cz/ Last update: KOTLIKP (15.08.2013)
|
|
||
Students will be able to:
Last update: TAJ148 (09.10.2013)
|
|
||
No requirements Last update: KOTLIKP (15.08.2013)
|
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1.5 | 42 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Oral examination | 100 |