Předmět se zabývá řízením a budováním značek, tvorbou korporátní identity a některými aspekty řízení kreativních projektů především v oblasti designu. Absolvent kurzu získá přehled ve specifické části marketingu a managementu. Bude schopen být kvalifikovaným partnerem pro dodavatele kreativních služeb, agentur nebo znalosti použít při vlastním podnikání, budování start-up firem apod. Nepochybně se zvýší i jeho kompetence spotřebitele.
Last update: Botek Marek (22.01.2020)
Course completion requirements -
Seminární práce na individuálně zadané téma a její obhajoba (Zk.)
Last update: Botek Marek (21.01.2020)
Seminární práce na individuálně zadané téma a její obhajoba (Zk.)
D: Petránsky, Ĺ.: Teória a metodológia dizajnu. TUL, 1995.
D: Kolesár, Z.: Kapitoly z dějin designu 1, 2. Slovart, Slovenské design centrum, 1998, rozšířené 2008
D: Wheeler, A.: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team.
Last update: Botek Marek (17.01.2020)
Syllabus -
1. Positioning. Brand management as a marketing tool.
2. Branding - communication tools.
3. Corporate identity a corporate design
4. Brand management, strategy of brand management..
5. Value of brands.
6. Case studies - economic, social, environmental aspects of the design communication.
7. Visual aspects, codification and implementation, design of manuals.
8. Brand management and social networks.
9. Design as tool of competitiveness. Role of design in Industry 4.0.
10. Design implementation, trends, technology.
11. Social responsibility of designers.
12. Tradition and innovation in design, redesign, styling.
13. Typography and design.
14. Copyright in creative industries.
Last update: Botek Marek (21.01.2020)
1. Paradigma cílových skupin a benefitů. Positioning. Brand management jako nástroj marketingu.
2. Komunikační nástroje při budování značek
3. Corporate identity a corporate design
4. Brand management, strategické řízení značek, nástroje řízení značek.
5. Hodnota značek, evaluace.
6. Případové studie, historie budování značek, ekonomické, sociální, environmentální a politické aspekty marketingové komunikace a marketingem determinovaného designu.
7. Vizuální atributy značek, kodifikace a implementace, tvorba design manuálů.
8. Brand management na sociálních sítích.
9. Design jako nástroj konkurenceschopnosti. Role designu v Průmyslu 4.0.
10. Praktická implementace designu, profesní struktura, předpoklady a kompetence, trendy, technologické aspekty tvůrčí práce.
11. Ekonomické, environmentální a sociální aspekty managementu designu. Společenská zodpovědnost designéra, investora.
12. Sféry designu. Tradice a inovace v designu, redesign, styling.