![]() | Hello, On Monday, April 28 after 5 pm, some of the university's information systems will be unavailable due to maintenance work. Affected systems are the Education Information System, Financial IS (iFIS), MIS/OBD/Verso, Kopla and related agendas. It is anticipated that everything should be back online and running by Tuesday morning. Work with e-mail or shared drives will not be affected. Computer center |
|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení vývojových zákonitostí a specifických změn v psychice i chování lidí v období
dospívání (prepuberta, puberta, adolescence). Hlavním cílem je chápání tohoto období v celém kontinuu vývoje a
schopnost aplikace těchto poznatků ve specifických situacích ve školním prostředí v roli učitele.
Last update: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
|
|
||
1. Periodizace vývoje: klasické rozlišování jednotlivých období, psychoanalytické pojetí vývoje S. Freuda, Eriksonova periodizace vývoje, Arnettův koncept Emerging adulhood 2. Biologický vývoj v dospívání 3. Kognitivní a emoční vývoj v období dospívání 4. Morální vývoj v období dospívání (Piaget, Kohlberg) 5. Identita a sebepojetí v dospívání: Pojetí identity ve vývojové psychologii, sebepojetí a identita v dospívání, Eriksonův a Marciův přístup, identita jako příslušnost ke skupině, novodobý fenomén virtuální identity 6. Sociální vývoj, vztah k dospělým, rodičům, vrstevníkům - vývoj kamarádských vztahů, vliv internetu na kamarádské vztahy, subkultury mládeže a jejich rizika a dopady na školní prostředí, rané partnerské vztahy Last update: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
|