|
|
|
||
Last update: Váňová Miroslava doc. PhDr. CSc. (01.03.2019)
|
|
||
Last update: Váňová Miroslava doc. PhDr. CSc. (11.03.2019)
Po úspěšném absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni samostatně vyhledávat zdroje pedagogických informací, orientovat se v obecných otázkách pedagogiky, definovat a používat základní pedagogické pojmy, používat různé bibliografické normy, prokázat pochopení historické podmíněnosti pedagogických jevů, zařadit jednotlivé typy českých škol do systému ISCED, identifikovat světové trendy ve školství a kriticky analyzovat náš školský systém. |
|
||
Last update: Váňová Miroslava doc. PhDr. CSc. (22.03.2019)
Základní ŠVARCOVÁ, I. Základy pedagogiky. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: VŠCHT, 2011. ISBN 978-80-7080-690-6 PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. 4., aktualizované vydání.Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0872-3. SINGULE, F. Pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN, 1992, ISBN 80-04-26160-4 VÁŇOVÁ, M. Srovnávací pedagogika. Praha: UJAK, 2009. ISBN 978-80-86723-68-6. OECD. Education at a Glance 2018: OECD Indicators. OECD Publishing, Paris, 2018. ISBN (PDF) 978-92-64-30339-3. Dostupné z: http://www.cnedu.pt/content/noticias/internacional/Education_at_a_glance_2018.pdf
Doporučená ŠTVERÁK, Vladimír. Dějiny pedagogiky I. Vyd. 2., přeprac. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-351-0. ŠTVERÁK, Vladimír. Dějiny pedagogiky II. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1991. ISBN 80-7066-467-3. VORLÍČEK, Chrudoš. Úvod do pedagogiky. 1. vyd. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X. Euridice – EACEA –Europa. eu. National education systems. Comparative reports. News end articles. Dostupné z: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/home_en
|
|
||
Last update: Váňová Miroslava doc. PhDr. CSc. (28.03.2019)
1. Zdroje pedagogických informací. 2. Český vzdělávací systém. 3. Pedagogika jako věda. 4. Systém pedagogických věd. 5. Struktura výchovy. Základní pedagogické pojmy. 6. Výchova a vývoj člověka. 7. Výchova a společnost. 8. Učitel, jeho profese a vzdělávání. 9. Modely školských systémů. Inovace a problémy. 10.Hlavní etapy vývoje školství v českých zemích od r. 1774 do r. 1953 (1774, 1869, 1883, 1922, 1948, 1953, 1959, 1968, 1976, 1990). 11.Pedagogický systém J. A. Komenského. 12 J. J. Rousseau, jeho pedagogické ideje a jejich vliv na pedagogiku 20. století. 13.Johan Friedrich Herbart, jeho pedagogické ideje a jejich vliv na pedagogiku 2. pol. 19. století a 20. století. 14 Alternativní školy, jejich vznik a význam v současné době.
|
|
||
Last update: Váňová Miroslava doc. PhDr. CSc. (11.03.2019)
Aktivní účast.Absolvování zkoušky v podobě testu. |
Teaching methods | ||||
Activity | Credits | Hours | ||
Účast na přednáškách | 0,5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1,5 | 42 | ||
2 / 2 | 56 / 56 |
Coursework assessment | |
Form | Significance |
Examination test | 100 |