| 
 | 
 | 
| 
 | ||
| Cílem předmětu je navázat na získané teoretické didaktické poznatky prostřednictvím praktických laboratorních úloh. Studenti se během laboratoří seznámí s širokým spektrem experimentů z oblasti anorganické, analytické a fyzikální chemie využitelných ve výuce chemie i při její popularizaci. Studenti si při práci v laboratoři utvrdí správné techniky práce a bezpečnostní návyky při manipulaci s chemickými látkami. Díky vzájemné demonstraci prováděných experimentů a následné zpětné vazbě studenti zároveň posílí svoje kompetence v oblasti měkkých dovedností.
 Poslední úprava: Havlík Jan (10.03.2019)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Podmínkou udělení klasifikovaného zápočtu je prezenční absolvování všech praktických lekcí v laboratoři (povoleny jsou nejvýše tři absence, veškeré další je nutné nahradit: náhradní termíny laboratoří budou vypsány po domluvě s vyučujícím) a odevzdání písemně vypracovaných otázek a úkolů, zadávaných na každé lekci. 
 Výsledná známka je tvořena z 50 % známkou za práci v laboratoři (hodnotí se pracovní nasazení, snaha, správná laboratorní praxe) a z 50 % známkou z vypracovaných úkolů. Poslední úprava: Havlík Jan (25.05.2025)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Z: Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Praha: Prospektrum, 2000. ISBN 80-7175-057-3. Z: ROESKY, H. W. Spectacular chemical experiments. Weinheim: Wiley-VCH, c2007. ISBN 978-3-527-31865-0. Z: ČTRNÁCTOVÁ, Hana a Josef HALBYCH. Didaktika a technika chemických pokusů. 3., přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1192-9. Z: MOKREJŠOVÁ, Olga. Moderní výuka chemie. V Praze: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-234-2. Z: ŠULCOVÁ, Renata. Chemie se nezbavíme. Praha: P3K, 2014. ISBN 978-80-87343-43-2. 
 D: GARCÍA-MARTÍNEZ. Chemistry Education – Best Practices, Opportunities and Trends: Wiley-VCH, 2015. ISBN 978-3-527-33605-0. D: ABELS, Simone, Erik ARENDS, Sara BARBIERI, et al. Kniha přírodovědných záhad: učební aktivity pro podporu badatelsky orientované výuky v přírodovědném vzdělávání. Přeložil Marek ČTRNÁCT. V Praze: TEMI, 2016. ISBN 978-80-87343-61-6. D: ROESKY, H. W. a K. MÖCKEL. Chemical curiosities: spectacular experiments and inspired quotes. New York: VCH, c1996. ISBN 3-527-29414-7. D: CHEMICKÉ POKUSY. Studium chemie - Portál PřF UK pro podporu výuky chemie na SŠ a ZŠ [online]. [cit. 2019-03-10]. Dostupné z: http://studiumchemie.cz/experiment/ D: CANOV, Michael. Informační chemický web. [online]. [cit. 2019-03-10]. Dostupné z: http://canov.jergym.cz/ 
 
 Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (22.04.2022)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| 1.Bezpečnost a technika práce ve školní chemické laboratoři 
 2.Vodík a jeho sloučeniny 
 3.Kyslík a jeho sloučeniny 
 4.Halogeny 
 5.Síra a selen 
 6.Dusík 
 7.Fosfor, arsen, antimon, bismut 
 8.Alkalické kovy 
 9.Kovy alkalických zemin, hliník a lanthanoidy 
 10.Titan, vanad, chrom a mangan 
 11.Železo, kobalt, nikl a zinek 
 12.Měď, stříbro, zlato, platina a rtuť 
 13.Nanochemie, elektrochemie a materiálové chemie 
 14.Efektní anorganické pokusy 
 Poslední úprava: Havlík Jan (10.03.2019)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Návody k experimentům a teoretické texty (k dispozici v elektronické podobě na e-learning.vscht.cz) Poslední úprava: Havlík Jan (13.02.2019)
                                
                                 | 
| Zátěž studenta | ||||
| Činnost | Kredity | Hodiny | ||
| Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 2.3 | 64 | ||
| Obhajoba individuálního projektu | 0.2 | 6 | ||
| Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 3.5 | 98 | ||
| 6 / 6 | 168 / 168 | |||
| Hodnocení studenta | |
| Forma | Váha | 
| Aktivní účast na výuce | 20 | 
| Protokoly z laboratorních úloh (exkurzí nebo praxí) | 20 | 
| Ústní zkouška | 60 | 

