|
|
|
||
|
Předmět je zaměřen na pochopení základů školského managementu. Seznámí studenty se základní legislativou v oblasti školství, poskytne informace o možných způsobech řízení a rozvoje školy. Porozumění stávajícímu dění ve školách je prohloubeno zařazením bloku věnovaného projektovému řízení a oblasti přechodu školy na centrum celoživotního učení. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
|
Závěrečný test a prezentace. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
|
cvičení s využitím simulací. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
|
1. Školský management - Úvod do problematiky
2. Struktura a řízení školství - MŠMT - koncepce a strategie řízení - ISCED, EQF - školská zařízení - financování
3. Vzdělávací a školská politika a její problémy
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky - vzdělávací programy (RVP, ŠVP)
4. Management školy a jeho specifika
5. Vnitřní řízení školy - právní subjektivita škol
6. Řízení školy - zákonné úpravy, vyhlášky, nařízení
7. Řízení školy - rozhodování a plánování
8. Řízení školy - organizování, lidský faktor ve školském managementu
9. Řízení školy - kontrola a hodnocení ve škole a třídě
10. Klima školy, klima třídy - úloha vedení školy
11. Marketing školy, vztah rodiny a školy
12. Projektové řízení, projektové financování, možnost využívání výstupů projektů
13. Škola jako centrum celoživotního učení
14. Aktuální problémy - hodnocení kvality, mezinárodní srovnání, mobility Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
|
||
|
Předmět je zaměřen na pochopení základů školského managementu. Seznámí studenty se základní legislativou v oblasti školství, poskytne informace o možných způsobech řízení a rozvoje školy. Porozumění stávajícímu dění ve školách je prohloubeno zařazením bloku věnovaného projektovému řízení a oblasti přechodu školy na centrum celoživotního učení. Poslední úprava: Hradecký Pavel (20.02.2019)
|
| Zátěž studenta | ||||
| Činnost | Kredity | Hodiny | ||
| Konzultace s vyučujícími | 0.3 | 8 | ||
| Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.7 | 48 | ||
| Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
| Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
| 4 / 4 | 112 / 112 | |||
| Hodnocení studenta | |
| Forma | Váha |
| Aktivní účast na výuce | 25 |
| Domácí příprava na výuku | 25 |
| Obhajoba individuálního projektu | 25 |
| Zkouškový test | 25 |
