|
|
|
||
Předmět je úvodem do problematiky využívání univerzálních simulačních programů při návrhu nových chemických technologií s důrazem na praktické používání existujícího software. Předmět je problémově orientovaný, t.j. student bude postupně řešit bilanční a simulační úlohy vznikající při studiu chování jednotlivých technologických uzlů a jejich soustav v oblasti chemické technologie s použitím univerzálního simulačního programu (Aspen Plus).
Poslední úprava: Fíla Vlastimil (14.08.2013)
|
|
||
Pro udělení zápočtu nejméně 60% účast na cvičeních nebo vypracování samostatného projektu. Zkouška je písemná. Poslední úprava: Fíla Vlastimil (18.02.2018)
|
|
||
Z: J.Poživil, T.Vaněk, B.Bernauer:Procesní inženýrství, skripta VŠCHT, Praha 1997, ISBN 9788070803110. Z: W.J.Orvis: Microsoft EXCEL pro vědce a inženýry, Computer Press, 1996, ISBN 8085896494. D: R.Smith: Chemical Process: Design and Integration, John Wiley & Sons Inc, 2005, ISBN 9780471486817. D: V. J. Law: Numerical Methods for Chemical Engineers Using Excel, VBA, and MATLAB,CRC Press, 2013, ISBN 9781466575349. D: B. V. Liengme, D. J. Ellert: A Guide to Microsoft Excel 2007 for Scientists and Engineers,2009, ISBN 9780123746238. Poslední úprava: Fíla Vlastimil (24.06.2015)
|
|
||
Pro udělení zápočtu je vyžadována nejméně 60% účast na cvičeních. V případě, že nebude tato podmínka splněna, bude zápočet udělen po vypracování samostatného projektu. Zkouška je písemná. V případě, že student nebude spokojen s navrženým hodnocením z písemné zkoušky, domluví si opravnou ústní zkoušku. Poslední úprava: Fíla Vlastimil (18.11.2012)
|
|
||
1. Základy numerických metod - aproximace, výpočet určitého integrálu a derivace. Využití pokročilých funkcí programu EXCEL. 2. Základy numerických metod - řešení soustavy lineárních a nelineárních rovnic. Využití pokročilých funkcí programu EXCEL. 3. Základy numerických metod - řešení soustavy obyčejných diferenciálních rovnic (počáteční a okrajová úloha). Využití pokročilých funkcí programu EXCEL. 4. MATLAB - syntaxe jazyka, postupy při řešení jednoduchých úloh z oblasti simulací procesů, základní knihovní procedury - výpočet určitého integrálu a derivace. 5. MATLAB - postupy řešení jednoduchých úloh z oblasti simulací procesů - základní knihovní procedury pro řešení soustav lineárních, nelineárních a obyčejných diferenciálních rovnic. 6.Typy projektů při návrhu chemicko-technologického procesu, hierarchická posloupnost při vývoji návrhu chemického procesu. 7. Úloha simulačních výpočtů při návrhu nového nebo optimalizaci existujícího procesu, struktura rovnicově orientovaných universálních simulačních programů, přehled dostupného software. 8. Fyzikálně-chemická data v universálních simulačních programech, výběr vhodného termodynamického modelu, stavové chování, fázové rovnováhy, elektrolyty, odhady fyzikálně-chemických vlastností. 9. Materiálové a energetické proudy, pevné látky, pseudosložky. 10. Sestavení bilančního schematu, hmotnostní a enthalpické bilance, recykly. 11. Simulační výpočet, sekvenční a globální přístup, návrhový výpočet, parametrická studie. 12. Modely chemických reaktorů, jejich realizace v simulačních programech. 13. Modely separátorů homogenních a heterogenních směsí. 14. Využití tepla v chemických procesech, výměníky tepla, jejich soustavy. Poslední úprava: Fíla Vlastimil (24.06.2015)
|
|
||
http://eso.vscht.cz/ Poslední úprava: ROZ105 (10.12.2012)
|
|
||
Studenti budou umět:
Poslední úprava: Fíla Vlastimil (24.06.2015)
|
|
||
Pro zápis tohoto předmětu je nutno mít minimálně zapsány předměty N403011 a N409002 Poslední úprava: SMIDOVAL (20.05.2009)
|
|
||
Fyzikální chemie I, Chemické inženýrství I Poslední úprava: ROZ105 (19.11.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 1 | 28 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 10 |
Zkouškový test | 90 |