|
|
|
||
Studenti se v pracovních skupinách (obvykle tříčlenných) seznamují se základními operacemi a aparáty užívanými v chemických a potravinářských provozech. Úkolem skupiny je vykonat předepsané měření, zpracovat experimentální data a vypracovat písemný protokol o průběhu měření a jeho výsledcích. Protokol též obsahuje vyvozené závěry.
Poslední úprava: SCHREIB (13.11.2012)
|
|
||
Z: Schreiberová a kol., návody na laboratoře z CHI, 2012, elektronická verze www.vscht.cz/uchi Poslední úprava: SCHREIB (13.11.2012)
|
|
||
Studenti se v pracovních skupinách (obvykle tříčlenných) seznamují se základními operacemi a aparáty užívanými v chemických a potravinářských provozech. Úkolem skupiny je vykonat předepsané měření, zpracovat experimentální data a vypracovat písemný protokol o průběhu měření a jeho výsledcích. Protokol též obsahuje vyvozené závěry. Tématické okruhy prací: Hydromechanické operace: Ztráty mechanické energie při proudění tekutin, Charakteristika odstředivého čerpadla, Příkon míchadla, Filtrace, Sedimentace, Ztráty tlaku při proudění tekutiny výplní. Mechanické procesy: Mletí v kulovém mlýnu. Tepelné procesy: Tepelný výměník typu "trubka v trubce". Koeficient prostupu tepla na žebrovaném povrchu. Separační procesy: Rektifikace, Absorpce, Sušení, Reversní osmosa. Reaktorové inženýrství: Měření rozdělení dob prodlení v průtočném systému. Poslední úprava: SMIDOVAL (02.01.2013)
|
|
||
Non Poslední úprava: TAJ409 (04.10.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: ovládat reálné chemicko-inženýrské aparáty v praxi, základní principy regulace a měření základních fyzikálních veličin, zpracovávat experimentální data a interpretovat výsledky. Poslední úprava: TAJ409 (04.10.2013)
|
|
||
Chemické inženýrství I Poslední úprava: SCHREIB (13.11.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 1.5 | 42 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
2 / 3 | 56 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Protokoly z laboratorních úloh (exkurzí nebo praxí) | 100 |