|
|
|
||
Obsah předmětu je zaměřen jak na klasickou didaktickou techniku, tak na moderní a elektronickou techniku pro výukové účely. V rámci výuky je věnována pozornost audio a video zařízením, zejména pak interaktivním velkoplošným výukovým pomůckám (tabule a projektory) a prezentační technice. Dále se hodiny zaměřují na možnosti začlenění počítače do přímé výuky nebo přípravy výuky. Jsou rovněž probírány možnosti, jak pro vyučovací proces využít internet a služby pro evropské učitele. Další část předmětu je zaměřena na přípravu a tvorbu výukových materiálů. Studenti budou jednak podrobněji seznámeni s funkcemi jednotlivých didaktických zařízení a technik a jednak budou obeznámeni s konkrétními praktickými aspekty, jak dostupné didaktické prostředky využit během své vlastní výuky.
Poslední úprava: HLAVATYJ (26.08.2013)
|
|
||
Z: Hlavatý J., Didaktická technika pro učitele, VŠCHT Praha, 2002, ISBN 80-7080-479-3. Z: Dostál J., Počítač ve vzdělávání, Votobia Olomouc, 2007, ISBN 978-80-7220-295-9. D: Zemanová P., Jak si zachovat zdraví u počítače, Comp. Press Praha, 2007, ISBN 80-7226-546-6. D: Roubal, P., Počítač pro učitele, Computer Press, 2009, ISBN 978-80-251-2226-6. Poslední úprava: HLAVATYJ (03.09.2013)
|
|
||
1. Tradiční velkoplošná zařízení pro frontální výuku - běžné typy tabulí, výukové plakáty. 2. Klasická promítací zařízení pro frontální výuku - projektory, promítačky. 3. Zvuková technika a videotechnika. 4. Moderní velkoformátová technika. 5. Obsluha a možnosti využití interaktivních tabulí a projektorů. 6. Prezentační technika - datové formáty, pomůcky, podklady, ovládací prvky. 7. Počítač ve výuce. 8. Internet a elektronické informační zdroje pro využití ve výuce. 9. E-learning v procesu vzdělávání. 10. Multimediální učebny - vybavení a obsluha, konsolidované ovládání. 11. Zařízení pro běžný a velkoformátový tisk výukových materiálů. 12. Zdroje pro výuku a výukové projekty. 13. Služby pro evropské učitele (školení učitelů, poskytování internetových služeb v rámci evropského školství, servis pro učitele, propojení škol, výzkumné aktivity a projekty). 14. Evropská média a weby v české škole. Poslední úprava: HLAVATYJ (03.09.2013)
|
|
||
Přednášky v elektronické formě.
Prezentace k výuce v 21. století http://prezi.com/5jiamiiev1ia/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share Prezentace k technologiím ve výuce http://prezi.com/nwronc3qu3tn/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
Poslední úprava: RUSEKM (17.03.2016)
|
|
||
Studenti budou umět: 1. mít přehled o dostupné didaktické technice a výukovém SW, 2. osvojit si princip a vlastnosti moderní digitální a počítačové techniky, 3. samostatně pracovat s moderní didaktickou technikou a zodpovědně o ni pečovat, 4. zvolit vhodnou didaktickou techniku a efektivně ji využít ve výuce chemie, 5. dostatečně se orientovat v dostupném výukovém SW a HW pro předmět chemie a umět jej využít, 6. získávat a třídit dostupné informace vhodné pro výuku, využívat úložiště DUM, 7. sledovat doporučené webové stránky informující učitele o projektech a dění ve školství. Poslední úprava: HLAVATYJ (03.09.2013)
|
|
||
Žádné. Poslední úprava: HLAVATYJ (03.09.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.1 | 3 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.9 | 25 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 10 |
Zkouškový test | 60 |
Průběžné a zápočtové testy | 30 |