Náplní předmětu Management podnikových procesů jsou základní činnosti, které musí většina manažerů v podniku provádět. Věříme, že i ti, kteří neaspirují na manažerské posty, zde najdou dostatek zajímavých a důležitých informací nejenom pro úspěšnou pracovní kariéru. Pozornost je věnovaná základním manažerským funkcím, ale také systematickému přístupu k řešení problémů a vybraným aspektům řízení nákupu, výroby, marketingu a distribuce, stejně jako environmentálním a personálním aspektům v řízení podniků.
Poslední úprava: Botek Marek (17.09.2019)
The subject of the Management of Enterprise Processes course is the complex of basic activities that most managers need to perform in the professional life. We believe that even those who do not aspire to managerial posts will find enough interesting and important information not only for their successful work career. Attention is paid to basic managerial functions, but also a systematic approach to problem-solving and to selected aspects of purchasing, production, marketing, and distribution management as well as environmental and personnel management aspects.
Poslední úprava: Botek Marek (19.02.2021)
Výstupy studia předmětu -
Studenti budou umět:
Nahlížet na řízení podniku jako na komplexní aktivitu složenou z dílčích funkcí
Racionálně vybírat z několika alternativ řešení
Popsat hlavní aspekty vybraných oblastí řízení podniku
Poslední úprava: Kubová Petra (01.05.2019)
Students will be able to:
Understand that management is a complex process that consist of partial functions
Rationally choose from several alternative solutions
Describe the main aspects of selected areas of management
Poslední úprava: Botek Marek (12.09.2023)
Literatura -
Z:Bělohlávek, F., Košťan, P. Šuleř, O. Management. 1. vyd. Brno: ComputerPress, 2006. ISBN 80-251-0396-X.
D:Cejthamr V., Dědina J. Management a organizační chování, 2. akt. a rozš. vyd., Grada: Praha, 2010, 978-80-247-3348-7.
D:Janišová D., Křivánek M. Velká kniha o řízení firmy. Grada: Praha, 2013, 978-80-247-4337-0.
Recommend: Daft R.L.: Management, 12th ed. Thomson South-Western, 2008. ISBN 978-1-285-86198-2 or a newer one
R: Montana P.J., Charnov B.H.: Management, 4th ed. Barron´s Education Series:New York, 2008 or a newer one
Advised: Samuelson W., Marks S.: Managerial economics, 4th ed. New Baskerville:Lachina Publ. ISBN 0-470-00044-9.
A: Drucker P.F.: Management, revised ed. HarperCollins New York, 2008. ISBN 978-0-06-125266-2
Poslední úprava: Botek Marek (19.02.2021)
Požadavky ke zkoušce (Forma způsobu ověření studijních výsledků) -
Zápočet obdrží všichni studenti, kteří v zápočtovém testu získají minimálně 55 % z maximálního počtu bodů. Získaný zápočet platí také pro následující zimní semestr, resp. letní semestr.
Zápočtový test se píše v zápočtovém týdnu. Každý má nárok právě na jeden řádný a jeden opravný termín. Nabídka termínů bude zveřejněná v studentském informačním systému.
Zkouška se skládá z písemné (test) a ústní části, do které postupují pouze ti studenti, kteří úspěšně projdou zkouškovým testem. Při neúspěšném absolvování ústní zkoušky (hodnocení F), musí student opakovat i písemnou část zkoušky.
Jako neúspěšné absolvování zkoušky se hodnotí i neúčast na zapsaném termínu bez řádné omluvy.
Poslední úprava: Botek Marek (30.05.2019)
Credit will be given to all students who get at least 55% of the maximum number of points in the credit test. Credit obtained in a semester also applies in the one next semester.
The credit test is written in the credit (14th) week of the semester. Everyone has possibility to write it just once in regular and once in correction term. The offer of dates will be published in the student information system.
The exam consists of a written (test) and an oral part, which only the students who pass the exam test. If the oral exam is unsuccessful, the student must repeat the written part of the exam.
Unsuccessful completion of the exam is also assessed absence from the enrolled term without proper excuse.
Poslední úprava: Botek Marek (12.09.2023)
Sylabus -
1. Úvod do managementu, evoluce manažerského myšlení
2. Manažerské prostředí - globalizace, inovace, etická a sociální odpovědnost, podniková kultura
3. Rozhodovací proces a jeho struktura.
4. Strategické řízení.
5. Marketingové řízení.
6. Logistické řízení.
7. Role manažera, styl vedení.
8. Motivace a stimulace, komunikace v podniku.
9. Řízení jednotlivců a skupin.
10. Delegování a koučování
11. Organizace podniku, organizační struktury.
12. Řízení jakosti a bezpečnosti v podniku
13. Kontrolní činnosti, controlling.
14. Time management a řízení změny
Poslední úprava: Botek Marek (31.05.2019)
1. Introduction into Management; Evolution of Management Thought
2. The Environment of Management - Globalization, Innovation, Ethics and Social Responsibility, Corporate Culture
3. Decision making process and its structure
4. Strategic management
5. Marketing management
6. Logistic management
7. Managerial roles, leading style
8. Motivation and stimulation, communication in a company
9. Managing people and teamwork
10. Delegation and Coaching
11. Organizing; Organization Style
12. Quality Management
13. Process control and auditing
14. Time management and Innovation management
Poslední úprava: Botek Marek (19.02.2021)
Studijní opory -
management jakosti (Demingův cyklus, EFQM, Six sigma, TQM,...) https://managementmania.com/cs/rizeni-kvality
Poslední úprava: Botek Marek (12.09.2023)
Lectures in electronic form posted on the MS Teams and e-learning.