|
|
|
||
• Studenti budou vědět, co jsou sociální inovace, a pochopí, jak mohou sociální inovace pomoci při řešení společenských problémů
• Studenti budou znát různé koncepty sociálních inovací v kombinaci mezi inovací, řešení společenských problémů, a vytváření udržitelných řešení
Poslední úprava: Potluka Oto (16.12.2020)
|
|
||
Podmínkou úspěšného ukončení předmětu je vypracování seminární práce, která bude mít podobu článku s cílem provázat teoretická východiska s aktuálními otázkami, nebo systematická rešerše literatury nebo analýza ve vymezené oblasti. Poslední úprava: Potluka Oto (16.12.2020)
|
|
||
Podmínkou úspěšného ukončení předmětu je vypracování práce, která bude mít podobu článku s cílem provádět teoretickou východisku s aktuálními otázkami, nebo systematickou literaturu nebo analýzu ve vymezené oblasti. Poslední úprava: Potluka Oto (16.12.2020)
|
|
||
• Brandsen, T., Cattacin, S., Evers, A., Zimmer, A. (2016). Social Innovations in the Urban Context, Springer. • Hamalainen, T.J., Heiskala, R. (2007). Social Innovations, Institutional Change and Economic Performance: Making Sense of Structural Adjustment Processes in Industrial Sectors, Regions and Societies: Cheltenham, U.K. and Northampton, Mass.: Elgar. • Logue, D. (2019). Theories of social innovation, Cheltenham, Edward Elgar. • Mulgan, G. (2019). Social Innovation: How Societies Find the Power to Change, Bristol University Press, Policy Press. Poslední úprava: Potluka Oto (16.12.2020)
|
|
||
1. Teoretický kontext sociálních inovací 2. Formy sociálních inovací a jejich různorodost 3. Vznik sociálních inovací - typické mechanismy tvorby společenské hodnoty 4. Společenské problémy jako příležitost – globální a lokální dimenze, place-based 5. Politické, ekonomické, sociální a ekologické aspekty sociálních inovací 6. Co-production, co-creation a partnerství v demokratickém systému 7. Typické mechanismy tvorby společenské hodnoty 8. Sociální podnikání – formy, rozdíly oproti běžnému podnikání 9. Společenská odpovědnost podniků (CSR) - teoretické pozadí, kontextualizace obchodní etiky, řízení a reputace 10. Vztah mezi CSR a výkonem firmy - dlouhodobá ekonomická stabilita a výkonnost firmy, udržování reputace a hodnoty, vztah k ostatním funkcím firem 11. Řízení a certifikace CSR - systém a modely managementu CSR, integrace, strategie CSR, komunikace CSR, metody měření a benchmarking projektů CSR, management kvality v oblastech CSR prostřednictvím certifikace ISO nebo EMAS. Vykazování standardů. 12. Business leadership 13. Jak hodnotit úspěchy a nezdary sociálních inovací? 14. Metodika hodnocení sociální inovací a scaling-up
Poslední úprava: Potluka Oto (30.12.2020)
|
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Obhajoba individuálního projektu | 100 |