|
|
|
||
Předmět Strojové učení v Pythonu se zabývá praktickým využitím programovacího jazyka Python v oblasti strojového
učení. Studenti se seznámí s aktuálními algoritmy strojového učení a s moderní platformou Tensorflow a Keras.
Důraz je kladen na použití metod strojového učení v chemii a na schopnost studentů samostatně aplikovat tyto
metody na praktické problémy.
Poslední úprava: Fialová Jana (17.06.2020)
|
|
||
Studenti budou umět: Vytvářet predikce a robustní modely na základě dat. Klasifikovat data. Vybrat vhodný model a metodu pro řešení příslušného problému. Pracovat s frameworky Keras a Tensorflow. Validovat modely a vyhodnocovat jejich přesnost. Poslední úprava: Hrnčiřík Pavel (17.06.2020)
|
|
||
Splnění průběžných a zápočtových testů, obhajoba individuálního projektu, zkouškový test. Poslední úprava: Hrnčiřík Pavel (17.06.2020)
|
|
||
Z: François CHOLLET, Deep learning v jazyku Python: knihovny Keras, Tensorflow, Grada Publishing, Praha, 2019. D: Sebastian RASCHKA, Vahid MIRJALILI, Python Machine Learning: Machine Learning and Deep Learning with Python, scikit-learn, and TensorFlow 2, Packt Publishing, Birmingham, 2019. Poslední úprava: Hrnčiřík Pavel (17.06.2020)
|
|
||
1 Normalizace dat, transformace, kódování. 2 Nelineární regresní analýza. 3 Support vector machine (SVM). 4 Gradientní metody. 5 Vybrané struktury neuronových sítí (MLP, RBF). 6 Samoorganizující se mapy. 7 Projekt. 8 Algoritmus k-nejbližších sousedů. 9 Shluková analýza. 10 Rozhodovací stromy. 11 Validace, vyhodnocování přesnosti klasifikace, feature extraction. 12 Konvoluční neuronové sítě. 13 Rekurentní neuronové sítě. 14 Využití frameworku Tensorflow v chemii. Poslední úprava: Fialová Jana (17.06.2020)
|
|
||
Elektronické materiály k předmětu. Poslední úprava: Hrnčiřík Pavel (17.06.2020)
|
|
||
Základní znalosti z matematické statistiky a programování v Pythonu. Poslední úprava: Hrnčiřík Pavel (17.06.2020)
|
|
||
Úvod do Pythonu Poslední úprava: Hrnčiřík Pavel (17.06.2020)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1.1 | 30 | ||
Práce na individuálním projektu | 1.4 | 40 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.5 | 14 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |