|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty se základy managementu kvality, a to jednak po stránce legislativní (poskytuje přehled standardů ISO), tak i po stránce manažerské (systémy řízení kvality, TQM, benchmarking, systémy trvalého zlepšování a další) a evaluační (modely CAF či EFQM).
Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
Zápočet - aktivní účast na cvičeních, písemná práce. Zkouška – písemný test, hodnocení individuální práce. Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
Z: COCHRAN, Craig. ISO 9001: 2015 in plain English. Paton Professional, 2015. Z: MONTGOMERY, D. C. etc. Managing, Controlling, and Improving Quality. Wiley 2020. ISBN 978-0471697916. Z: International Organization for Standardization. ISO 9001:2015, Fifth Edition: Quality management systems – Requirements. 2015. ISBN 978-9267106779. D: LONA, R. L. Building Quality Management Systems. Routledge 2013. ISBN 978-1466564992. D: DALE, B. G. Managing Quality. Oxford: Blackwell Publishing, 2002. D: GOETSCH, D. L., DAVIS, S. B. Quality management. Introduction to TQM for production, Pearson, 2000. D: Other standards ISO: ISO 9000, ISO 9004 Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
|
||
1. Historický vývoj managementu jakosti 2. Řízení jakosti, inovace a zajišťování kvality 3. Současné problémy v řízení kvality a inovacích (např. změny způsobené sociálními médii, online obchodními platformami atd.). 4. Význam kvality v řízení podniku. Koncepce managementu kvality. Motivování zaměstnanců k účasti na činnostech zlepšování kvality; 5. Plánování a vedení dosahování kvality. Metody řízení kvality. Kultura organizace a její změna zlepšující výkonnost organizace. 6. Role vedení, strategie při rozvoji kultury kvalitní inovace a zlepšování; 7. Kruhy kvality. Principy neustálého zlepšování. Benchmarking. 8. Systémy managementu a principy managementu kvality pro dokonalost: Systémy managementu kvality. Metody řízení kvality. Audit kvality a certifikace systémů managementu. Udržitelný rozvoj. 9. Totální management kvality (TQM) a organizační kultura. 10. Systém managementu jakosti z hlediska norem jakosti rodiny 9000 a filozofie TQM. 11. Subsystémy TQM (technický a lidský subsystém). 12. Principy a modely TQM (EFQM model, CAF). 13. Metody a nástroje TQM. 14. Politika jakosti a organizace kvality: Mezinárodní a evropské organizace kvality. Evropská politika kvality. Mezinárodní, regionální a národní normalizace. Systém posuzování shody jakosti v Evropě. Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |