PředmětyPředměty(verze: 965)
Předmět, akademický rok 2021/2022
  
Didaktika chemie I - CZV832014
Anglický název: a
Zajišťuje: Ústav učitelství chemie a humanitních věd (832)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2021 do 2023
Semestr: zimní
Body: zimní s.:0
E-Kredity: zimní s.:0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: Holzhauser Petr RNDr. Ph.D.
Třída: Kurz CŽV
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Pro tento předmět jsou dostupné online materiály
Anotace
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat teoretické poznatky obecné didaktiky na výuku konkrétních oblastí chemie. Studenti budou seznámeni s výukovými experimenty, s nakládáním s chemickými látkami a legislativním rámcem a naučí se navrhnout funkční výukové prostory. Seznámí se s výukovými pomůckami, modely a souvisejícím využitím ICT. S využitím informačních zdrojů dokáží strukturovat formulovat vzdělávací cíle, projektovat obsah učiva a připravit učební úlohy a sestavit testy.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
Sylabus

1. Chemie - věda vs. vyučovací předmět (hypotéza, experiment, zákon, teorie)

2. Kurikulum chemie na základní a střední škole

3. Vyučovací metody. Tradiční výuka chemie, její klady a nedostatky. Didaktické zásady ve výuce chemie.

4. Výukové cíle a indikátory jejich splnění. Formulace s ohledem na žáky, třídy.

5. Organizační formy vyučování chemie (individuální, skupinová, kooperativní apod.); aktivizační metody, didaktické hry v chemii.

6. Školní chemický experiment, demonstrační a žákovské pokusy. Chemické látky, bezpečnost práce, legislativa.

7. Výukové a pomocné prostory, návrh učebny a výukové laboratoře.

8. Pomůcky k výuce chemie. Modely, vizualizace.

9. Struktura výukového obsahu. Učebnice, pracovní sešity a odborné knihy ve výuce chemie. Informační zdroje.

10. Učební úlohy v chemii, didaktické testy, Chemická olympiáda.

11. Příprava učitele na výuku. Její realizace a zpětná reflexe.

12. Plánování výuky chemie (od ŠVP po výukovou lekci).

13. Motivace a stimulace žáků ve výuce chemie.

Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
 
VŠCHT Praha