Předmět je zaměřen na osvojení jazykových prostředků, nových gramatických a lexikálních struktur a jejich správné používání v běžné komunikaci. Cílem předmětu je dosáhnout úrovně A1/A2 podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (13.07.2023)
The course is focused on developing the acquired knowledge necessary for basic communication in everyday life situations. The aim is to achieve A1/A2 level according to CERF (Common European Reference Framework).
Výstupy studia předmětu -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (13.07.2023)
Studenti budou umět:
mluvit o každodenních činnostech, zálibách a preferencích
kladně a záporně hodnotit
navrhovat plány, vyjádřit souhlas a nesouhlas, ptát se na názor, argumentovat a konkretizovat myšlenky
vyprávět o akcích proběhlých v minulosti, popsat akce během uskutečněné cesty, vyjádřit začátek a konec nějaké akce nebo události
vyprávět o akcích proběhlých v minulosti, které mají vztah k přítomnosti
popsat dosavadní zkušenosti a zážitky
mluvit o vědomostech a schopnostech
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (13.07.2023)
Students will be able to:
speak about every-day activities, hobbies and preferences
give positive and negative evaluations
propose plans and give suggestions, express agreement and disagreement, ask and give opinions, provide reasons during discussion, and pin down information
talk about activities in the past, describe a trip, mark the beginning and the end of a story or event
talk about completed activities related to the present time
describe experiences
speak about knowledge and skills
Literatura -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (08.09.2022)
Z: Cerdeira P., Oliva C., Frecuencias A2 Libro del estudiante, Edinumen, 2020, 9788491790549
D: Fernández F., Marín E., Rivas F., Frecuencias A2 Libro de ejercicios, Edinumen, 2020, 9788491794080
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (08.09.2022)
Z: Cerdeira P., Oliva C., Frecuencias A2 Libro del estudiante, Edinumen, 2020, 9788491790549
D: Fernández F., Marín E., Rivas F., Frecuencias A2 Libro de ejercicios, Edinumen, 2020, 9788491794080
Studijní opory -
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím.
Poslední úprava: Kubová Petra Ing. (22.01.2018)
Materials prepared and/or recommended by the teacher.
Metody výuky -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Semináře
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Seminars
Sylabus -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (13.07.2023)
1. Každodenní aktivity. Pravidelné a nepravidelné tvary přítomného času.
2. Aktivity volného času a vyjádření jejich frekvence.
3. Popis předmětů pomocí vztažných vět.
4. Popis průběhu dne, dovolené apod. s použitím zvratných sloves a výrazů pro organizaci textu.
5. Popis zálib a preferencí.
6. Zopakování a rozšíření slovní zásoby týkající se jídla.
7. Oslavy, dárky a blahopřání v různých životních situacích.
8. Komparativ a superlativ při popisu osob a věcí.
9. Rozdíly mezi slovesy SER a ESTAR.
10. Rozšíření slovní zásoby spojené s cestováním.
11. Plánování cesty.
12. Popis cesty s použitím pravidelných a nepravidelných tvarů sloves v minulém čase - pretérito indefinido.
13. Slovní zásoba spojená s informačními technologiemi. Rozdíly mezi časy pretérito indefinido a pretérito perfecto.
14. Opakování lexikálních a gramatických struktur.
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (13.07.2023)
1. Daily routine. Regular and irregular verbs in present tense.
2. Leisure activities and their frequency.
3. Describing objects by using relative clauses.
4. Describing the course of a day, holiday, etc., wtih the use of reflexive verbs and sequencing words.
5. Description of hobbies and preferences.
6. Expanding the FOOD vocabulary.
7. Parties, celebrations, gifts and wishes associated with different moments of life.
8. The use of the comparative and the superlative in describing people and objects.
9. How to use the verbs SER and ESTAR.
10. Expanding the TRAVEL vocabulary.
11. Planning a trip.
12. Describing a travel by using regular and irregular verbss in the past tense - pretérito indefinido.
13. IT vocabulary. Differences between the tenses pretérito indefinido and pretérito perfecto.
14. Revision of grammar and vocabulary.
Studijní prerekvizity -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (08.09.2022)
Znalosti španělštiny na úrovni A1+ podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Knowledge of Spanish at A1+ level.
Podmínky zakončení předmětu (Další požadavky na studenta) -
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Aktivní účast na seminářích, úspěšné napsání zápočtového testu.
Poslední úprava: Novotná Jana PhDr. (02.03.2018)
Active participation in seminars and passing the end-of-term credit test.