|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s funkcemi, typy a metodami hodnocení výsledků učení žáků. Studenti se naučí plánovat výuku a hodnotit její dopad na rozvoj znalostí a dovedností žáků, konstruovat didaktické testy a analyzovat je. Studenti se také seznámí s mezinárodními výzkumy, jako jsou TIMSS a PISA. Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (10.03.2019)
|
|
||
Aktivní účast na výuce. Konstrukce vlastního didaktického testu a provedení jeho analýzy. Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (10.03.2019)
|
|
||
Z: KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2834-6. Z: STARÝ, Karel a Veronika LAUFKOVÁ. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. Z: HOPKINS, Kenneth D. Educational and psychological measurement and evaluation. 8th ed. Boston: Pearson, 1997. ISBN 978-0205160877. Z: CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3168-0. Z: ŠKODA, Jiří, Pavel DOULÍK a Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ. Zásady správné tvorby, použití a hodnocení didaktických testů v přípravě budoucích učitelů. 2. vydání. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015. ISBN 978-80-7414-918-4.
D: JEŘÁBEK, Ondřej a Martin BÍLEK. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2494-1. D: GAY, L. R., Geoffrey E. MILLS a Peter W. AIRASIAN. Educational research: competencies for analysis and applications. 10th ed. Boston: Pearson, 2011. ISBN 978-0132613170. D: KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. 2. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0220-2. D: WILIAM, Dylan a Siobhán LEAHY. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. 2., rev. vyd. Praha: EDULAB, 2016. ISBN 978-80-906082-7-6. D: SHULTZ, Kenneth S., David J. WHITNEY a Michael J. ZICKAR. Measurement theory in action: case studies and exercises. Second Edition. New York: Routledge, 2014. ISBN 978-0415644792. D: ANDRÁŠOVÁ, Hana. Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe, 2006. Nahlížet - nacházet. ISBN 80-863-0729-8.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (22.04.2022)
|
|
||
1. Typy hodnocení výsledků vzdělávání 2. Hodnocení ve škole 3. Formativní a sumativní hodnocení 4. Sebehodnocení 5. Slovní hodnocení 6. Mezinárodní výzkumy a žebříčky 7. Druhy didaktických testů 8. Typy testových úloh 9. Postup konstrukce didaktického testu 10. Vlastnosti testových úloh 11. Analýza distraktorů 12. Validita a reliabilita testu 13. Standardizace testu 14. Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (31.03.2019)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1 | 28 | ||
2 / 2 | 56 / 56 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Protokoly z individuálních projektů | 80 |