|
|
|
||
Studenti získají teoretické vědomosti a praktické dovednosti potřebné pro přípravu a vlastní zpracování diplomové práce. Pozornost bude věnována etice psaní závěrečných prací. Studenti se seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu a získají přehled o základních výzkumných metodách v oboru učitelství chemie. V závěru semináře studující vypracují a prezentují návrh plánu své diplomové práce, který bude obsahovat tematické zaměření, cíle, předpokládanou metodologii, časový harmonogram zpracování a seznam základní odborné literatury. Poslední úprava: Duschinská Karolina (30.01.2019)
|
|
||
V průběhu semestru se studenti účastní výuky a aktivně se na ni připravují formou práce v e-learningovém prostředí Moodle. V závěru semináře studenti zpracují a prezentují návrh plánu své diplomové práce, který bude obsahovat tematické zaměření, cíle, předpokládanou metodologii, časový harmonogram zpracování a seznam základní odborné literatury. Poslední úprava: Duschinská Karolina (30.01.2019)
|
|
||
Z: GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. Z: HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. Z: MERTLER, Craig A. Introduction to educational research. Second edition. Los Angeles: SAGE Publications, [2019]. ISBN 978-1506366128. Z: MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4. Z: SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7. Z: ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
D: ELLEDEROVÁ, Eva. Konstrukční výzkum ve vzdělávání. Pedagogická orientace. 2017, 27(3), 419-. DOI: 10.5817/PedOr2017-3-419. ISSN 1805-9511. Dostupné také z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/8442 D: MAREŠ, Jiří. Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika. 2015, 2015(2), 113-142. D: MAXQDA 2018 Manual. MAXQDA: The Art of Data Analysis [online]. Berlin: VERBI Software, 2019 [cit. 2019-03-10]. Dostupné z: https://www.maxqda.com/help-max18/welcome D: MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4. D: PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. D: PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Vydání druhé. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5. D: ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2. D: ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚ. Úvod do studia dějin pedagogiky a školství: kapitoly z metodologie historicko-pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6944-2. Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (22.04.2022)
|
|
||
1. Diplomová práce v oboru učitelství chemie, cíle a požadavky. 2. Etika psaní závěrečných prací, studijní předpisy. 3. Typy diplomových prací a jejich struktura. 4. Návrh a mapování tématu diplomové práce. 5. Formulace cílů a výzkumných otázek. 6. Teoretická část práce, vyhledávání a studium odborné literatury. 7. Citace, citační normy a citační software. 8. Empirická část práce, nástroje sběru dat. 9. Principy kvalitativní a kvantitativní analýzy dat. 10. Historická a komparativní diplomová práce. 11. Pedagogický projekt s ověřováním. 12. Interpretace dat a diskuze. Úvod a závěr práce. Formální úprava. 13. Obhajoba diplomové práce, ústní a powerpointová prezentace. 14. Prezentace návrhu plánu diplomové práce. Poslední úprava: Duschinská Karolina (30.01.2019)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 1.5 | 42 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 25 |
Domácí příprava na výuku | 25 |
Obhajoba individuálního projektu | 50 |