|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty přehlednou formou s problematikou ochrany vod, kterou je třeba chápat jako integrovanou ochranu množství i jakosti vod povrchových a podzemních. Předmět pojednává o významu vody pro člověka z pohledu chemického, fyzikálního, biologického, společenského i kulturního, seznamuje studenty s problematikou antropogenního ovlivnění vod a jeho důsledky, se zdravotními riziky spojenými s vodním prostředím, s možnostmi hospodaření s vodou, s legislativními i technologickými nástroji ochrany vodních zdrojů a řešením havárií na vodách. Během cvičení se studenti formou exkurze seznámí s provozem chemické služby Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy, podílející se na řešení havárií na vodách, a prostřednictvím terénního cvičení - vzorkování vodního prostředí - si ověří nabyté poznatky v reálných podmínkách.
Poslední úprava: Šmejkalová Pavla (16.01.2018)
|
|
||
Z:Šmejkalová P.,Pícha A.: Ochrana čistoty vod - interní studijní materiály D:Vyhláška MZe č.428/2001 Sb. D:Vyhláška MZ č.238/2011 Sb. D:Zákon č.252/2001 Sb.- Vodní zákon D:Kotlík B. a spol.: Vzorkování v životním prostředí,2THETA,Český Těšín,2015 Poslední úprava: Šmejkalová Pavla (16.01.2018)
|
|
||
1. Význam vody pro člověka 2. Voda v ČR 3. Systém ochrany vod 4. Antropogenní ovlivnění vod 5. Odpadní vody 6. Podzemní vody 7. Srážkové vody 8. Povrchové vody 9. Zdravotní rizika z vody 10. Havárie na vodách 11. Vzorkování vodního prostředí 12. exkurze: Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy - Chemická služba 13. cvičení v terénu: vzorkování na vodní nádrži Džbán 14. cvičení v terénu: zpracování naměřených dat a jejich vyhodnocení v souladu s platnou legislativou
Poslední úprava: Šmejkalová Pavla (16.01.2018)
|
|
||
https://e-learning.vscht.cz/course/view.php?id=119 http://tvp.vscht.cz/home/18861/18864 Poslední úprava: Šmejkalová Pavla (16.01.2018)
|
|
||
Studenti budou umět: po seznámení s problematikou ochrany vod a získání praktických zkušeností prací v terénu a používáním moderních analytických a detekčních přístrojů zpracovat a interpretovat reálná data v souladu s platnou legislativou, pochopit základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, využívat informace v tvůrčích činnostech a praxi, spolupracovat ve skupině a vytvářet pravidla práce v týmu. Poslední úprava: Šmejkalová Pavla (16.01.2018)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Šmejkalová Pavla (16.01.2018)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.1 | 2 | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 0.3 | 8 | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.1 | 4 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.4 | 10 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1.4 | 40 | ||
Účast na seminářích | 0.2 | 6 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 10 |
Obhajoba individuálního projektu | 5 |
Protokoly z individuálních projektů | 20 |
Zkouškový test | 50 |
Průběžné a zápočtové testy | 5 |
Ústní zkouška | 10 |