|
|
|
||
|
Předmět je zaměřen na schopnost formulace úloh optimálního řízení nelineárních dynamických systémů. Po základech variačního počtu jsou formulovány základy principu maxima a numerické metody řešení výsledné úlohy. Řešeny vybrané chemicko-inženýrské problémy.
Poslední úprava: Kubíček Milan (20.11.2012)
|
|
||
|
Z: Kubíček M.: Optimalizace inženýrských procesů. SNTL Praha 1986. ISBN 05-098-86 D: dodávána individuálně podle zadání projektu Poslední úprava: Kubíček Milan (20.11.2012)
|
|
||
|
Přednáška a cvičení. Poslední úprava: Kubíček Milan (20.11.2012)
|
|
||
|
1. Základy variačního počtu. 2. Eulerova rovnice. 3. Podmínky transverzality. Přímé metody. 4. Princip maxima. 5. Formulace úlohy a nutné podmínky. 6. Úloha syntézy. 7. Úloha s pohyblivými konci a podmínky transverzality. 8. Chemicko - inženýrská formulace. 9. Optimální teplotní profil v reaktoru. 10. Numerické algoritmy pro optimální řízení. 11. Gradientní metoda v prostoru funkcí. 12. Hry a rozhodovací situace a jejich matematické modely. 13. Hry v normálním tvaru. Maticové hry. Rovnovážné strategie. 14. Hry v explicitním tvaru. Vyhrávací strategie. Poslední úprava: Erudio (01.01.1999)
|
|
||
|
http://vydavatelstvi.vscht.cz/knihy/uid_isbn-80-7080-558-7/pages-img/005.html (přístupné pouze z domény vscht.cz) Poslední úprava: Kubíček Milan (27.08.2013)
|
|
||
|
Studenti budou umět: Formulovat jednoduché problémy návrhu optimálního řízení dynamických modelů a navrhnout metody jejich řešení. Poslední úprava: Kubíček Milan (20.11.2012)
|
|
||
|
Matematika I, Matematika II Poslední úprava: Kubíček Milan (20.11.2012)
|
| Zátěž studenta | ||||
| Činnost | Kredity | Hodiny | ||
| Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
| Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
| Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
| Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
| Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
| Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
| 4 / 4 | 112 / 112 | |||
| Hodnocení studenta | |
| Forma | Váha |
| Aktivní účast na výuce | 20 |
| Obhajoba individuálního projektu | 30 |
| Průběžné a zápočtové testy | 10 |
| Ústní zkouška | 40 |
