|
|
|
||
Předmět Programování v Javě uvede studenty do objektově orientovaného programování v programovacím jazyku Java. Kromě samotného jazyka budou probrány základní knihovny pro práci se soubory, proudy, sítěmi, kolekcemi, databázemi a vícevláknové programování.
Poslední úprava: Jirát Jiří (13.01.2014)
|
|
||
Z:Bruce Eckel. "Myslíme v jazyku Java (originál Thinking in Java 2nd edition) - knihovna programátora, knihovna zkušeného programátora" Grada Publishing, 2001. 80-247-0027-1 Z:Pavel Herout. "Učebnice jazyka Java" Kopp, České Budějovice, 2000. 80-7232-115-3 Poslední úprava: Jirát Jiří (13.01.2014)
|
|
||
1. Primitivní datové typy a operace s nimi, úvod do OOP. 2. OOP, třídy, objekty, konstruktory, popis API základních tříd a jednoho rozhraní. 3. Výjimky, jejich šíření a ošetření, Autoclosable v Javě 7 a vylepšení příkazu try, příkaz assert, polymorfismus a RTTI ( Run Time Type Identification ). 4. Pole a API třídy java.util.Arrays, kolekce - taxonomie, implementace, časové složitosti operací, vhodná nasazení, související API, utility. 5. Vstup, výstup: základní pricipy pro ukládání dat, znakové x bytové proudy, vstupní x výstupní proudy, třída File, proudění rourou, serializace a deserializace objektů, komprese dat, třída RandomAccessFile, knihovny java.io a java.nio. 6. Vlákna a procesy, jejich interakce, synchronizace. Programování vícevláknových aplikací na vícejádrových procesorech. 7. Síť a java.net, Java a Internet, základní pojmy (IP, TCP, URL, port DNS), socketové x datagramové spojení, klient - server architektura. 8. Knihovny pro práci s GUI, AWT, SWING, SWT, události: zásady návrhu grafického uživatelského rozhraní, knihovna java.awt, správci rozvržení, metrika, kontejnery a komponenty, Graphics, Font a Color. Delegační model zpracování událostí, Listenery a Adaptery, zdroje událostí, obslužné metody, Focus a MVC, 9. Swing, aplety a obrázky: řídící komponenty, informační komponenty, kontejnery, aplety, životní cyklus apletu, včlenění apletu do HTML stránky, předávání parametrů apletům, komunikace apletů mezi sebou, obrázky, vykreslení, transformace. 10. Databáze: připojení k databázím, typy připojení, JDBC, rozhraní Connection, Statement a ResultSet, vybrané příkazy SQL, datové typy SQL vs. datové typy Javy. Návrhový vzor DAO. 11. RMI = Remote Method Invocation, vnitřní a vnořené třídy, lokální třídy. 12. Odlišné vlastnosti Javy 5, Javy 7 a starších verzí, pokročilé využití Enum, generika, použití, definice vlastních generických tříd a metod. 13. Dokumentace, JAR, logování, regulární výrazy a jejich využití při vyhledávání, JNI. Poslední úprava: Jirát Jiří (13.01.2014)
|
|
||
https://edux.fit.cvut.cz/courses/BI-OPJ/ (nutné přihlášení) Poslední úprava: Jirát Jiří (13.01.2014)
|
|
||
Student bude umět: vytvořit program v programovacím jazyku Java s využitím objektového paradigmatu budou mít přehled v knihovnách pro práci se soubory, proudy, sítěmi, kolekcemi, databázemi a vícevláknové programování budou znát přínosy verzí Java 5 a Java 7 s ohledem na změny v jazyku a tyto výhody budou aktivně využívat Poslední úprava: Jirát Jiří (13.01.2014)
|
|
||
žádné Poslední úprava: Jirát Jiří (31.01.2014)
|
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Protokoly z individuálních projektů | 20 |
Zkouškový test | 60 |
Průběžné a zápočtové testy | 20 |