|
|
|
||
Studenti se naučí připravit surová data pro další zpracování a analýzu. Získají znalosti algoritmů pro extrakci parametrů z různých datových zdrojů, jako jsou obrázky, texty, časové řady, apod, a získají dovednosti tyto teoretické znalosti aplikovat při řešení daného problému, např. extrakce parametrů z obrazových dat nebo z Internetu.
Poslední úprava: Jirát Jiří (10.01.2014)
|
|
||
Z:Pyle, D. ''Data Preparation for Data Mining''. Morgan Kaufmann, 1999. ISBN 1558605290. Z:Guyon, I., Gunn, S., Nikravesh, M., Zadeh, L. A. ''Feature Extraction: Foundations and Applications (Studies in Fuzziness and Soft Computing)''. Springer, 2006. ISBN 3540354875. Poslední úprava: Jirát Jiří (10.01.2014)
|
|
||
1. Průzkum dat, techniky exploratorní analýzy, vizualizace surových dat. 2. Deskriptivní statistika. 3. Metody určování významnosti příznaků. 4. Problémy v datech - dimenzionalita, šum, odlehlé hodnoty, nekonzistence, chybějící hodnoty, nenumerická data. 5. Čištění dat, transformace dat, imputing, diskretizace, binning. 6. Redukce dimenzionality dat. 7. Redukce objemu dat, balancování tříd. 8. Extrakce příznaků z textu. 9. Extrakce příznaků z dokumentů, webu, předzpracování strukturovaných dat. 10. Extrakce příznaků z časových řad. 11. Extrakce příznaků z obrazu. 12. Případové studie přípravy dat. 13. Automatizace předzpracování dat. Poslední úprava: Jirát Jiří (10.01.2014)
|
|
||
https://edux.fit.cvut.cz/courses/MI-PDD/ (nutné přihlášení) Poslední úprava: Jirát Jiří (10.01.2014)
|
|
||
Studenti budou umět: připravit surová data pro další zpracování a analýzu. budou mít znalosti algoritmů pro extrakci parametrů z různých datových zdrojů, jako jsou obrázky, texty, časové řady, apod. aplikovat tyto teoretické znalosti při řešení daného problému, např. extrakce parametrů z obrazových dat nebo z Internetu. Poslední úprava: Jirát Jiří (13.01.2014)
|
|
||
Základy statistiky, znalost problematiky vytěžování dat. Poslední úprava: Jirát Jiří (10.01.2014)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 2.2 | 61 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 103 / 112 |