|
|
|
||
Kurz poskytuje teoretický rámec pro efektivní učení a vyučování. Obsahuje nejnovější poznatky z několika psychologických disciplín, zaměřuje se na poznatky z kognitivní psychologie a psychologie osobnosti.
Poslední úprava: High Radka (21.09.2016)
|
|
||
Z: Nolen, S. a kol.(2012). Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha, Portál, ISBN 978-80-262-0083-3 (váz.) D: Hill, G. (2004). Moderní psychologie. Praha, ISBN 80-7178-641-1 D: Stenberg, R.J. (2003). Kognitivní psychologie. Praha, Portál, ISBN 978-80-7367-638-4 D: Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I. (1984). Psychologické otázky motivace ve škole. SPN Praha D: Durso, F.T. ed. (2008) Handbook of Applied Cognition. N.Y., J.Willey, ISBN 978-0-470-01534-6 Poslední úprava: High Radka (21.09.2016)
|
|
||
1. Význam učení. Biologické zrání a učení. Transfer. Interference. Druhy učení. 2. Kognitivní procesy. Přehled faktorů ovlivňujících učení. Pedagogické závěry. 3. Schopnosti a inteligence. Teorie inteligence. Problém měření inteligence. 4. Myšlení. Řešení problémů. Usuzování. Rozhodování. Vztah mezi jazykem a myšlením. 5. Paměť. Druhy paměti. Vývoj paměti. Teorie zapomínání. Paměťové strategie. 6. Pozornost a výkonnost. Teorie výběrové pozornosti. Vnímání. Představivost. 7. Emoce. Teorie emocí. Vtah emocí a kognitivních procesů. Emoce a učení. 8. Osobnost a individuální rozdíly. Struktura osobnosti.Vliv temperamentu na učení. 9. Motivace. Teorie motivace. Motivace k učení. Vývoj specifických zájmů. 10.Motivace. Odměny a tresty a jejich pedagogické použití. 11.Otázky motivování žáků ve škole. 12.Seberegulace chování. Vývoj sebepojetí. Morální kvality osobnosti. Respektování autority. 13.Optimální podmínky pro učení. Biologické rytmy. Vliv stresu na učení. Překonávání stresu. 14.Piagetova teorie. Vygotského teorie. Pedagogické závěry. Poslední úprava: High Radka (21.09.2016)
|
|
||
http://kuhv.vscht.cz/files/uzel/0017037/Psychologie%20u%C4%8Den%C3%AD-1.%C4%8D%C3%A1st%20s%20logy.pdf http://kuhv.vscht.cz/files/uzel/0017037/Psychologie%20u%C4%8Den%C3%AD-2.%C4%8D%C3%A1st%202.9.2015.pdf Poslední úprava: High Radka (02.10.2016)
|
|
||
Student bude schopen: 1. aplikovat teoretické psychologické principy do vyučování chemie 2. vytvářet podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzovat příčiny studijního neúspěchu Poslední úprava: NYVLTOVV (02.09.2013)
|
|
||
žádné Poslední úprava: NYVLTOVV (03.09.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 20 |