|
|
|
||
Předmět je zaměřen na zkoumání různých sociálních problémů, které ohrožují zdárný vývoj dětí a mládeže, jako jsou návykové látky, sekty, patologické hráčství a podobně. V seminární části výuky posluchači prezentují své vlastní zkušenosti a stanoviska k řešeným problémům.
Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: Orientovat se v sociálních vztazích ve škole i mimo školu, provádět primární prevenci negativních jevů a rozpoznávat symptomy ohrožení mládeže. Dokáží rozpoznat příznaky šikanování žáků a tuto situaci řešit. Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
R: ŠVARCOVÁ, I. Základy pedagogiky. Praha: VŠCHT, 2005 KOLÁŘ,M.Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001.
A: BENDL, S. Školní kázeň, metody a strategie.Praha: ISV 2002. HAVLÍK,R., KOŤA,J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál 2002. KELLER,J. Úvod do sociologie.Praha: SLON, 2002. KOPŘIVA,K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. KOUKOLÍK,F.; DRTILOVÁ,J.Vzpoura deprivantů. Praha: Makropulos, 1996. KRATOCHVÍL,S.Základy psychoterapie. Praha: Portál, 1997. NEŠPOR,K. Kouření, pití, drogy. Praha: Portál 1995. POTHE,P. Dítě v ohrožení. Praha, G plus G 1999. ŠVARCOVÁ,I. Mentální retardace. Praha:Portál, 2003. TRAIN,A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2001. VOJTÍŠEK, Z.Encyklopedie náboženských směrů v České republice. Praha: Portál, 2004. VALIŠOVÁ,A.et al. Autorita v edukační a sociální práci.Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012. Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
Sociální vztahy v procesu vzdělávání Lidská práva a práva dítěte Děti a mládež v ohrožení Mládež a drogy. Patologické hráčství, gamblerství . Sekty a manipulativní religiozita Ochrana dětí a mládeže před sexuálním zneužíváním Týrání a zanedbávání dítěte (syndrom CAN) Šikanování a jeho projevy. Agrese a manipulace. Prevence šikanování ve škole Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
|
||
http://www.vscht.cz/homepage/kuhv/index/predmety Poslední úprava: SVARCOVI (21.08.2013)
|
|
||
Žádné Poslední úprava: SVARCOVI (10.08.2013)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.5 | 14 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
Účast na seminářích | 0.5 | 14 | ||
4 / 4 | 112 / 112 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 10 |
Protokoly z individuálních projektů | 10 |
Zkouškový test | 20 |
Ústní zkouška | 40 |