|
|
|
||
• Hlavním cílem předmětu je naučit studenty aplikovat metody ekonomického výzkumu ve vlastních výzkumných projektech.
• Studenti budou schopni zhodnotit kvalitu dat a podle jejich typu se rozhodnout pro vhodnou metodu zpracování.
• Studenti budou schopni strukturovat výstup z ekonomického výzkumu odpovídajícímu cílové skupině čtenářů.
Poslední úprava: Potluka Oto (07.12.2020)
|
|
||
Podmínkou úspěšného ukončení předmětu je vypracování práce, která bude mít podobu článku s cílem provádět teoretickou východisku s aktuálními otázkami, nebo systematickou literaturu nebo analýzu ve vymezené oblasti. Poslední úprava: Potluka Oto (16.12.2020)
|
|
||
Podmínkou úspěšného ukončení předmětu je vypracování práce, která bude mít podobu článku s cílem provádět teoretickou východisku s aktuálními otázkami, nebo systematickou literaturu nebo analýzu ve vymezené oblasti. Poslední úprava: Potluka Oto (16.12.2020)
|
|
||
• Brooks, C. (2019). Introductory econometrics for finance, Cambridge: Cambridge University Press, 4th edition • Creswell, J. W., Báez, J.C. (2020). 30 essential skills for the qualitative researcher, Thousand Oaks CA: SAGE Publications, Second edition • Galletta, Anne. (2013). Mastering the Semi-Structured Interview and Beyond: From Research Design to Analysis and Publication, New York NY: New York University Press • Grant, Aimee. (2019). Doing excellent social research with documents: practical examples and guidance for qualitative researchers, London England New York New York: Routledge • Wooldridge, J. F. (2009). Introductory econometrics: a modern approach, Australia: South-Western Cengage Learning, 4th edition Poslední úprava: Potluka Oto (07.12.2020)
|
|
||
1. Výzkum v ekonomii - Otázky, kterými se ekonomický výzkum zabývá. Ekonomické uvažování, etika v ekonomickém výzkumu. 2. Stanovení stavu vědeckého poznání – teoretické zarámování výzkumu, zdroje literatury, vymezení výzkumných cílů a výzkumných otázek. 3. Struktura ekonomického výzkumu – volba podoby budoucího výstupu, výběr publika, zvolený výstup, struktura výstupu z výzkumu, příprava výstupu. 4. Sběr dat – primární a sekundární data, veřejně dostupné zdroje, výběr dat a zhodnocení jejich použitelnosti, reprezentativnost vzorku, experimentální ekonomie. 5. Kvalitativní metody výzkumu – šetření a jeho koncipování, rozhovory, fokusní skupiny, pozorování, případové studie. 6. Kvalitativní metody výzkumu – vyhodnocování dat (metody, software), závěry z dat. 7. Kvalitativní metody výzkumu – příklady. 8. Kvantitativní metody výzkumu – ekonometrické přístupy ke kauzalitě, aplikovaná ekonometrie. 9. Kvantitativní metody výzkumu – randomizované studie, párovací metody (párování pomocí propensity skóre). 10. Kvantitativní metody výzkumu – rozdíly v rozdílech, instrumentální proměnné, regresní diskontinuita. 11. Kvantitativní metody výzkumu – Strukturální modely. 12. Kvantitativní metody výzkumu – příklady. 13. Kombinování kvalitativního a kvantitativního výzkumu v ekonomii.. 14. Prezentace výsledků výzkumu – formy výstupů a jejich dopady na šíření informací o výsledcích výzkumu. Poslední úprava: Potluka Oto (07.12.2020)
|
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Obhajoba individuálního projektu | 100 |