PředmětyPředměty(verze: 963)
Předmět, akademický rok 2021/2022
  
Profesní a osobnostní rozvoj učitele - CZV832010
Anglický název: a
Zajišťuje: Ústav učitelství chemie a humanitních věd (832)
Fakulta: Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost: od 2021 do 2023
Semestr: letní
Body: letní s.:0
E-Kredity: letní s.:0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: Duschinská Karolina Ing. Ph.D.
Třída: Kurz CŽV
Klasifikace: Učitelství > Pedagogika
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Kurz má poskytnout základní orientaci v problematice profesního a osobního rozvoje a dalšího vzdělávání učitelů (DVU). Studenti se seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního a kariérního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice. Studujícím budou poskytnuty základní témata a možnosti, díky kterým je možné rozvíjet vlastní profesní kompetence a profesní identitu.
Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
Sylabus

1. Základní pojmy a teoretická východiska profese učitele, standard učitelské profese, reflektivní model učitelského vzdělávání

2. Další vzdělávání učitelů v kontextu vzdělávání dospělých, typy DVU, formy, metody a zaměření, kritéria kvality vzdělávacího programu DVU

3. Mentoring a profesní podpora začínajících učitelů

4. Učitelovo pojetí výuky, práce s portfoliem

5. Osobnostní zrání v učitelské profesi, profesní sebepojetí učitele a jeho utváření, využití akčního výzkumu pro vlastní profesní rozvoj

6. Autodiagnostika učitele,

7. Stresory v učitelské praxi, syndrom vyhoření a jak mu předcházet

Poslední úprava: Čapek Adamec Martin (29.10.2023)
 
VŠCHT Praha