|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvinout a upevnit jazykové znalosti a komunikační dovednosti v oblasti všeobecné angličtiny se zvláštním zaměřením na interpretaci textů a poslechových materiálů., vyjádření vlastního názoru a argumentaci. Tematické okruhy se týkají těchto konceptů: motivace, dobrodružství, věk, gender, práce. Výstupní úroveň předmětu odpovídá úrovni C1/C1+ podle Sjednoceného evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Holanová Petra (10.06.2023)
|
|
||
Studenti budou umět : • rozebrat a správně interpretovat autentické texty (novinové články, úryvky z literatury) a poslechové materiály • s využitím osvojených komplexních jazykových prostředků argumentovat v diskusi • používat vhodnou a přesnou slovní zásobu • napsat diskurzivní esej • napsat průvodní recenzi
Poslední úprava: Holanová Petra (10.06.2023)
|
|
||
Z: Latham-Koenig Ch., Oxenden C., Chomacki K., English File Advanced Plus MultiPack A, Fourth Edition, Oxford University Press, 2021, 9780194060134 A: West C., Recycling Advanced English, Georgian Press, 2002, 1873630336 Hewings M., Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press, 2013, 9781107697386 Poslední úprava: Holanová Petra (09.06.2023)
|
|
||
1. Motivace a inspirace. Způsobová slovesa will, would, should. Kontrakce. 2. Rodičovská past. Podstatné jmenné fráze. Frázová podstatná jména. Psaní: Diskurzivní esej. 3. Můj nejinspirativnější učitel. Použití angličtiny v kontextu. Opakování lekce 1. 4. Překonání nepřízně osudu. Způsobová slovesa can, could, be able to, may, could. Dva způsoby, jak vyslovit slovo. Předpony a přípony. 5. Velké dobrodružství. Příčestí. Způsoby pohybu. Shluky souhlásek se s. 6. Opatření k zabránění bodnutí komáry. Shluky souhlásek se s. Opakování lekce 2. 7. Žij svůj věk. Vědecký jazyk. Přízvuk ve slovese/podstatném jménu, přízvučné a nepřízvučné členy. Determinanty: členy a kvantifikátory. 8. Posedlý Shakespearem. Idiomy ze Shakespeara. Slovosled. Psaní: Recenze. 9. Budoucnost stárnutí. Použití angličtiny v kontextu. Opakování lekce 3. 10.Už žádní chlapci a dívky. Příčina a následek. Dvojčleny. 11.Žít pro práci? Dokonavé a průběhové časy. Zkratky a inicialismy. 12.Historické důvody rozdílů v odměňování žen a mužů. Použití angličtiny v kontextu. Opakování lekce 4. 13.Předvedení přesvědčivé prezentace. 14.Závěrečné shrnutí a opakování.
Poslední úprava: Holanová Petra (10.06.2023)
|
|
||
Materiály vytvořené a/nebo doporučené vyučujícím. Poslední úprava: Holanová Petra (03.05.2020)
|
|
||
Znalost jazyka odpovídající úrovni B2+/C1 dle Sjednoceného evropského referenčního rámce. Poslední úprava: Holanová Petra (03.05.2020)
|