Váš prohlížeč nepodporuje JavaScript nebo je jeho podpora vypnutá. Některé funkce nemusejí být dostupné.
Principles of Management - AB501001
Anglický název:
Principles of Management
Zajišťuje:
Ústav ekonomiky a managementu (837)
Fakulta:
Celoškolská pracoviště VŠCHT Praha
Platnost:
od 2021 do 2021
Semestr:
oba
Body:
6
E-Kredity:
6
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace:
2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst:
zimní:neurčen / neurčen (neurčen) letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost:
neomezen
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
angličtina
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Úroveň:
Poznámka:
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu předmět lze zapsat v ZS i LS
Pro tento předmět jsou dostupné online materiály
Podmínky zakončení předmětu (Další požadavky na studenta) -
--- čeština angličtina
Zápočet: aktivní účast na cvičení, testy, účast na týmové práci, řešení případových studií.
Zkouška: průběžný a závěrečný test, ústní zkouška.
Poslední úprava: Švecová Lenka (08.09.2023)
Credit: active participation in exercises, tests, participation in teamwork, solving case studies.
Exam: mid and final test, oral exams.
Poslední úprava: Švecová Lenka (08.09.2023)
Literatura -
--- čeština angličtina
Z: ROBBINS, P. S., COULTER, M.: Management. 14th Edition. 2020. ISBN 978-0134527604.
Z: Další podklady, prezentace, soubory v e-learningu.
D: MCCORMICK, J.: First-Time Manager. Amaco 2018. ISBN 978-0814439692.
D: PETER, J.P. & DONNELLY, J. H.: Marketing Management: Knowledge and Skills. 11th ed., McGraw-Hill. 2020. ISBN 978-0077861056
D: MAGRETTA, J.: What Management Is: How It Works and Why It's Everyone's Business. FreePress 2012. ISBN 978-0743203197.
D: NELSON, B., ECONOMY, P.: Managing for Dummies. 2010. ISBN 978-0470618134.
Poslední úprava: Švecová Lenka (11.12.2021)
R: ROBBINS, P. S., COULTER, M.: Management. 14th Edition. 2020. ISBN 978-0134527604.
R: Other materials, presentations, files in e-learning.
A: MCCORMICK, J.: First-Time Manager. Amaco 2018. ISBN 978-0814439692.
A: PETER, J.P. & DONNELLY, J. H.: Marketing Management: Knowledge and Skills. 11th ed., McGraw-Hill. 2020. ISBN 978-0077861056
A: MAGRETTA, J.: What Management Is: How It Works and Why It's Everyone's Business. FreePress 2012. ISBN 978-0743203197.
A: NELSON, B., ECONOMY, P.: Managing for Dummies. 2010. ISBN 978-0470618134.
Poslední úprava: Scholleová Hana (16.12.2021)
Požadavky ke zkoušce (Forma způsobu ověření studijních výsledků)
Zápočet: aktivní účast na cvičení, testy, účast na týmové práci, řešení případových studií
Zkouška: průběžný a závěrečný test, ústní zkouška.
Poslední úprava: Švecová Lenka (08.09.2023)
Sylabus -
--- čeština angličtina
1. Současné pojetí managementu, charakteristické rysy soudobého managementu, členění managementu z časového a věcného hlediska.
2. Profil manažera. Postavení manažera v organizaci, úrovně managementu a jejich úloha, obecné principy manažerské práce.
3. Styly řízení, autorita manažera, sebeřízení a řízení času.
4. Prosperita organizace a faktory, které ji ovlivňují.
5. Vývojová stádia organizace na cestě k prosperitě, rozvojový potenciál zákazníků, produktů, procesů.
6. Historický vývoj managementu. Klasické období. Management 40. - 70. let, management konce 20. století, management na prahu 21. století.
7. Manažerské funkce – plánování a rozhodování.
8. Manažerské funkce – Implementace (motivace, firemní dokumentace).
9. Manažerské funkce – Řízení lidských zdrojů.
10. Manažerské funkce – Kontrola.
11. Manažerské funkce – Organizování.
12. Informační a komunikační systémy v managementu.
13. Firemní identita (kultura, etika, společenská odpovědnost).
14. Soudobé společenské trendy a jejich vliv na management (vliv globalizace, digitalizace).
Poslední úprava: Švecová Lenka (08.02.2021)
1. Contemporary management concept, features of contemporary management, division of management (time and content aspect).
2. Manager profile. Position of manager in organization, level of management and their role, general principles of managerial work.
3. Management styles, manager authority, self-management and time management.
4. The prosperity of the organization and the factors that affect it.
5. Organizational development stages on the way to prosperity, development potential of customers, products, processes.
6. Historical management development. Classic period. Management of the 40th - 70s, management of the end of the 20th century, management at the threshold of the 21st century.
7. Managerial functions - Decision-making. Planning.
8. Managerial functions - Implementation (motivation, company documentation).
9. Managerial functions - Human resources management.
10. Managerial functions – Monitoring and Checking
11. Managerial functions - Organization.
12. Information and communication systems in management.
13. Corporate identity (culture, ethics, social responsibility).
14. Contemporary social trends and their influence on management (influence of globalization, digitization).
Poslední úprava: Švecová Lenka (08.02.2021)