|
|
|
||
Předmět Biologie II volně navazuje na předmět Biologie I a je zaměřen na prohloubení znalostí obecné biologie a biologie buňky s důrazem na pochopení vztahů struktury a funkce a vzájemné provázanosti buněčných dějů. Na konkrétních buněčných typech všech tří domén života na Zemi bude představena jak jejich diverzita, tak existence společně platných mechanismů. Součástí Biologie II je i představení základních a pokročilých metodik analýzy individuálních buněk a buněčných populací.
Poslední úprava: Branská Barbora (15.09.2023)
|
|
||
Studenti se budou orientovat v problematice stavby a funkce buněčných kompartmentů a struktur zejména eukaryotních, ale i prokaryotních buněk. Seznámí se s mechanismy buněčné diferenciace a mezibuněčné komunikace. Budou se orientovat v jednotlivých metodikách analýzy buněk a budou rozumět jejich principům. Získají robustní základ pro studium navazujících předmětů. Naučí se samostatně pracovat s odbornou literaturou příslušné orientace a diskutovat příbuzná témata. Poslední úprava: Branská Barbora (15.09.2023)
|
|
||
Úspěšné absolvování písemné a ústní části zkoušky. Poslední úprava: Branská Barbora (15.09.2023)
|
|
||
Volitelná:
Poslední úprava: Branská Barbora (03.07.2024)
|
|
||
1. Buněčná diverzita 2. Přehled buněčných typů a jejich komparace, modelové organismy 3. Buňka živočišná, třídění a transport proteinů 4. Architektura buněčného jádra, transport přes jaderný pór 5. Struktura buněčného genomu, kondenzace DNA, remodelace chromatinu 6. Buněčný cyklus, reprodukce eukaryotního buněčného typu, cytometrie 7. Buněčná diferenciace, epigenetická paměť 8. Apoptosa 9. Mezibuněčné interakce, signalizace a mezibuněčné spoje 10. Buňka rostlinná a její reprodukce 11. Buňky prokaryotního typu a jejich reprodukce_Bacteria 12. Buňky prokaryotního typu a jejich reprodukce_Archaea 13. Metody studia individuálních buněk a populací – základní mikroskopické techniky 14. Metody studia individuálních buněk a populací – pokročilé nástroje analýzy buněk Poslední úprava: Branská Barbora (15.09.2023)
|
|
||
e-learning předmětu:https://e-learning.vscht.cz/course/view.php?id=1532 Poslední úprava: Branská Barbora (15.09.2023)
|
|
||
nejsou Poslední úprava: Branská Barbora (15.09.2023)
|