|
|
|
||
Předmět navazuje na Základy mikroprocesorové techniky, rozšiřuje teoretické i praktické dovednosti s hardwarovými a softwarovými možnostmi určité třídy mikroprocesorů a jejich využitím. Důraz je kladen na praktickou část výuky na školních vývojových mikroprocesorových deskách, která probíhá v moderní, nově vybavené laboratoři. Studenti se podrobněji seznámí s technikami programování mikrokontrolerů, jejich využitím pro ovládání vestavěných i externích periferií. Na závěr předmětu by studenti měli prokázat, že umí znalosti z dílčích okruhů propojit do rozsáhlého funkčního celku. Doporučuje se předem abslvovat předmět Základy mikroprocesorové techniky, nebo alespoň mít znalosti z algoritmizace a jazyka C.
Poslední úprava: SOUSKOVH (26.06.2013)
|
|
||
Vypracování a obhajoba tří samostatných programů: 0 - 25 bodů Ústní zkouška: 0-75 bodů Celkové bodové hodnocení: 100-90 A, 89-80 B, 79-70 C, 69-60 D, 59-50 E, méně než 50 F. Poslední úprava: SOUSKOVH (31.01.2018)
|
|
||
Z:Váňa V.,Začínáme s mikrokontrolery HC08,Technická Literatura BEN,2003,8073001241 Z:Doughman G.,Programming the Motorola 68HC12 Family,Annabooks,USA,2000,8583915600 D:Herout P.,Učebnice jazyka C,Kopp,2010,9788072323838 Poslední úprava: SOUSKOVH (26.06.2013)
|
|
||
Přednášky. Experimentální práce v laboratoři. Individuální konzultace. Projekt. Poslední úprava: SOUSKOVH (16.11.2012)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu: Aktivní účast na seminářích. Vypracování a obhajoba tří samostatných programů, které demonstrují spolupráci základní mikroprocesorové desky s rozšiřujícími moduly. Požadavky pro získání bodového hodnocení u zkoušky: Písemný test a ústní zkouška. Bodové hodnocení 100-90 A, 89-80 B, 79-70 C, 69-60 D, 59-50 E, méně než 50 F. Poslední úprava: SOUSKOVH (05.11.2012)
|
|
||
1. Aplikace mikroprocesorů v informačních a řídicích systémech. Metody zpracování dat. 2. Zobrazení dat v počítači. Registr, paměť. Tok instrukcí a dat v počítači. CPU. Jazyk strojových instrukcí3. Vlastnosti nástrojů pro generaci cílového kódu z vyšších programovacích jazyků, prostředí CodeWarrior 08. 4. Komunikace mikroprocesoru s periferiemi. Paralelní a analogové V/V zařízení mikroprocesoru. 5. Využití přerušovacího systému mikroprocesoru pro zpracování asynchronních událostí. 6. Prostředky pro styk s technologickým procesem, měření časových událostí. 7. Realizace složitých časových funkcí pomocí časovačů, přenos dat po sériové lince do PC. 8. Zpracování výstupů z externího analogového čidla, měření relativní vlhkosti. 9. Zpracování výstupů z externího pulsního čidla, měření teploty. 10. Ovládání externích rozšiřujících modulů - pro práci s paralelními V/V porty. 11. Prostředky pro uživatelské rozhraní - maticová klávesnice. 12. Prostředky pro uživatelské rozhraní - LCD display. 13. Ovládání externích rozšiřujících modulů - řízení otáček servomotoru. 14. Ovládání externích rozšiřujících modulů - měření otáček servomotoru, identifikace soustavy. Poslední úprava: SOUSKOVH (26.06.2013)
|
|
||
Studijní opory: www.freescale.com - HCS08 Family, Reference Manual www.freescale.com - M68HCS08 Microcontrollers, Data Sheet Sylaby - poskytované studentům přihlášeným na předmět Poslední úprava: SOUSKOVH (26.06.2013)
|
|
||
Studenti budou umět: 1. využít architekturu mikroprocesoru pro řešení určité třídy úloh a používat základní techniky programování v assembleru 2. ovládat periferní obvody mikroprocesoru 3. měřit neelektrické veličiny pomocí senzorů a předávat data nadřazenému PC 4. komunikovat s externími zařízeními typu klávesnice, display a V/V porty 5. měřit a řídit otáčky stejnosměrného motorku Poslední úprava: SOUSKOVH (26.06.2013)
|
|
||
Algoritmizace a programování Základy mikroprocesorové techniky Poslední úprava: SOUSKOVH (12.11.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Účast v laboratořích (na exkurzi nebo praxi) | 1 | 28 | ||
Účast na přednáškách | 0.5 | 14 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.5 | 14 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 1 | 28 | ||
3 / 3 | 84 / 84 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Protokoly z individuálních projektů | 25 |
Ústní zkouška | 55 |