|
|
|
||
Kurz se soustředí na standardní mikroekonomickou analýzu cen na trzích výstupu a vstupů. Pozornost je rovněž věnována problematice tržních selhání. Poslední úprava: Pošta Vít (13.01.2021)
|
|
||
Zápočet student získává po obdržení alespoň 50 % bodů ze dvou testů během semestru. První test má váhu 35 % a druhý 65 %. Druhý test je možné jednou opakovat. Dále musí student získat alespoň 50 % bodů z písemné zkoušky. V případě omezení v důsledku opatření školy se zkouška může konat ústně prostřednictvím MSTeams. Poslední úprava: Pošta Vít (12.09.2023)
|
|
||
Z: Pošta V. Ekonomie pro bakalářské studium na vŠCHT. Volně dostupné. 2020. Z: Hořejší B, Soukupová J, Macáková L, Soukup J. Mikroekonomie. Management Press. 2011. D: Pindyck R, Rubinfeld D. Microeconomics, 8th edition. PrenticeHall. 2012.
Poslední úprava: Pošta Vít (11.09.2020)
|
|
||
Zápočet student získává po obdržení alespoň 50 % bodů ze dvou testů během semestru. První test má váhu 35 % a druhý 65 %. Druhý test je možné jednou opakovat. Dále musí student získat alespoň 50 % bodů z písemné zkoušky. V případě omezení v důsledku opatření školy se zkouška může konat ústně prostřednictvím MSTeams.
Poslední úprava: Pošta Vít (12.09.2023)
|
|
||
1. Podmínky optimální volby spotřebitele na trzích statků a služeb. Marshallova a Hicksova poptávka. 2. Analýza poptávky s ohledem na změny cen. Substituční a důchodový efekt. Křížový substituční a důchodový efekt. Funkce PCC. Cenové elasticity. 3. Analýza poptávky s ohledem na změny důchodu. Engelova výdajová funkce. Důchodová elasticita. 4. Produkční a nákladová analýza v krátkém období. 5. Produkční a nákladová analýza v dlouhém období. 6. Analýza příjmů. 7. Podmínka maximalizace zisku a maximalizace příjmů. Vliv změny podmínek poptávky, produkce a cen vstupů na rozhodnutí firmy. 8. Rozhodování monopolu. Cenová diskriminace. 9. Rozhodování v podmínkách oligopolu. Model s cenovým vůdcem. Cournotův model. Stackelbergův model. 10. Rozhodování v podmínkách monopolistického trhu. Rozdíl mezi krátkým a dlouhým obdobím. 11. Maximalizace zisku na trhu práce. 12. Maximalizace užitku a nabídka práce. 13. Tržní selhání Poslední úprava: Pošta Vít (11.09.2020)
|