Volba jazyka
  • čeština
  • english
Uživatel
  • Anonym

    Detail programu CŽV

    Mediální komunikace pro manažery (C-K837-0001)

    Mediální komunikace pro manažery
    prezenční
    čeština
    Kurz dává absolventům základní představu o struktuře, fungování a společenském dopadu médií masové komunikace. Umožňuje pochopit zákonitosti, jimiž se řídí redakční politika médií, a v praktické komunikaci s médii je respektovat. Součástí kurzu je výklad základních pojmů, užívaných při řízení a posuzování médií masové komunikace, a přehled platné české mediální legislativy a samoregulačních norem.
    Kurz poskytuje elementární dovednosti v kontaktu se sdělovacími prostředky a vytváří dobré předpoklady k jejich dalšímu rozvíjení.
    Mediální komunikace pro manažery
    Učebna: Jankovcova 23

    1) Co jsou média masové komunikace, jak a z čeho vznikala a jak se proměnila s příchodem sítí elektronických komunikací. Co je to agenda-setting a gatekeeping a proč jsou tyto dva pojmy klíčové?

    2) Konvergence médií – text, obraz, zvuk a pohyblivé obrázky: symbióza, konkurence, nebo další vývojový stupeň? Rozvoj sociálních sítí a dočasný zánik gatekeepingu po jejich nástupu. Částečný návrat gatekeepingu jako společenský zájem.

    3) Média a peníze. Co je to mediální krajina a proč je důležité ji alespoň v hrubých rysech znát? Odkud a jakými cestami plynou příjmy majitelů médií a jak se to projevuje na mediálním obsahu? Proměny mediální krajiny v České republice po roce 1989.

    4) Legislativní rámec činnosti médií masové komunikace v České republice. Jaké jsou povinnosti vydavatele, respektive vysílatele či poskytovatele reklamního prostoru? Rozdílnost regulace jako startovní bonus pro nová média. Autoregulační mechanismy: profesní a etické kodexy a jak vymáhat jejich dodržování.

    5) Měření dopadu médií: kritéria pro posuzování nutných výdajů na PR a marketing. Jak dosáhnout žádoucí pozornosti médií masové komunikace? Agenda-setting a gatekeeping v praxi a jak se s nimi vypořádat.

    6) Krizová komunikace. Jak se bránit negativnímu mediálnímu obrazu firmy či instituce? Čemu se vždy a za všech okolností v krizové komunikaci vyhnout? Co je cílem žurnalistů při vytváření „kauzy“ a jak se tomu efektivně bránit? Veřejný zájem a jeho hranice.
    10
    nejsou stanoveny
    Pravidelná účast
    • sbalit rozbalit
      obhajoba závěrečné práce
      Osvědčení o absolvování programu
      nejsou uvedeny
      Účast na seminářích (min. 60 %). Seminární práce a její úspěšná obhajoba
    • sbalit rozbalit
      Savický Nikolaj PhDr. Ph.D.
      Ústav ekonomiky a managementu
      Ústav ekonomiky a managementu
    • sbalit rozbalit
      2025/2026
      zimní semestr, Září
      29.09.25
      Krátkodobé
      12 hodin
      Od 29. 9. 2025 od 16:00 do 17:50, liché pondělí, 6 x 2 hod
      29.9.2025
      13.10.2025
      27.10.2025
      10.11.2025
      24.11.2025
      8.12.2025
    • sbalit rozbalit
      0 Kč / kurz
      osvobozeno
    • sbalit rozbalit
      VŠCHT, Tachnická 3, 16628 Praha
      Groll Tomáš Mgr.
      Tomas.Groll@vscht.cz
      603340385
      27.08.2025 - 27.09.2025

    • sbalit rozbalit