| obhajoba závěrečné práce | |
| Osvědčení o absolvování programu | |
| nejsou uvedeny | |
| Účast na seminářích (min. 60 %). Seminární práce a její úspěšná obhajoba | |
| Mediální komunikace pro manažery | |
| prezenční | |
| čeština | |
| Kurz dává absolventům základní představu o struktuře, fungování a společenském dopadu médií masové komunikace. Umožňuje pochopit zákonitosti, jimiž se řídí redakční politika médií, a v praktické komunikaci s médii je respektovat. Součástí kurzu je výklad základních pojmů, užívaných při řízení a posuzování médií masové komunikace, a přehled platné české mediální legislativy a samoregulačních norem. Kurz poskytuje elementární dovednosti v kontaktu se sdělovacími prostředky a vytváří dobré předpoklady k jejich dalšímu rozvíjení. |
|
| Mediální komunikace pro manažery | |
| Učebna: Jankovcova 23 1) Co jsou média masové komunikace, jak a z čeho vznikala a jak se proměnila s příchodem sítí elektronických komunikací. Co je to agenda-setting a gatekeeping a proč jsou tyto dva pojmy klíčové? 2) Konvergence médií – text, obraz, zvuk a pohyblivé obrázky: symbióza, konkurence, nebo další vývojový stupeň? Rozvoj sociálních sítí a dočasný zánik gatekeepingu po jejich nástupu. Částečný návrat gatekeepingu jako společenský zájem. 3) Média a peníze. Co je to mediální krajina a proč je důležité ji alespoň v hrubých rysech znát? Odkud a jakými cestami plynou příjmy majitelů médií a jak se to projevuje na mediálním obsahu? Proměny mediální krajiny v České republice po roce 1989. 4) Legislativní rámec činnosti médií masové komunikace v České republice. Jaké jsou povinnosti vydavatele, respektive vysílatele či poskytovatele reklamního prostoru? Rozdílnost regulace jako startovní bonus pro nová média. Autoregulační mechanismy: profesní a etické kodexy a jak vymáhat jejich dodržování. 5) Měření dopadu médií: kritéria pro posuzování nutných výdajů na PR a marketing. Jak dosáhnout žádoucí pozornosti médií masové komunikace? Agenda-setting a gatekeeping v praxi a jak se s nimi vypořádat. 6) Krizová komunikace. Jak se bránit negativnímu mediálnímu obrazu firmy či instituce? Čemu se vždy a za všech okolností v krizové komunikaci vyhnout? Co je cílem žurnalistů při vytváření „kauzy“ a jak se tomu efektivně bránit? Veřejný zájem a jeho hranice. |
|
| 10 | |
| nejsou stanoveny | |
| Pravidelná účast |
| obhajoba závěrečné práce | |
| Osvědčení o absolvování programu | |
| nejsou uvedeny | |
| Účast na seminářích (min. 60 %). Seminární práce a její úspěšná obhajoba | |
| Savický Nikolaj PhDr. Ph.D. | |
| Ústav ekonomiky a managementu | |
| Ústav ekonomiky a managementu |
| 2025/2026 | |
| zimní semestr, Září | |
| 29.09.25 | |
| Krátkodobé | |
| 12 hodin | |
| Od 29. 9. 2025 od 16:00 do 17:50, liché pondělí, 6 x 2 hod | |
| 29.9.2025 13.10.2025 27.10.2025 10.11.2025 24.11.2025 8.12.2025 |
| 0 Kč / kurz | |
| osvobozeno |
| VŠCHT, Tachnická 3, 16628 Praha | |
| Groll Tomáš Mgr. | |
| Tomas.Groll@vscht.cz | |
| 603340385 | |
| 27.08.2025 - 27.09.2025 | |