Předmět je zaměřen na samostatné vypracování odborné rešerše na individuálně zadané téma z oblasti biotechnologie. V rámci předmětu se studenti seznámí s vyhledáváním primárních i sekundárních literárních zdrojů. Naučí se informace z těchto zdrojů zpracovávat, strukturovat a kriticky hodnotit. Při zpracování dodrží všechny formální požadavky na strukturu textu, obrázkové přílohy a citace literárních zdrojů.
Poslední úprava: Brányik Tomáš (21.09.2017)
The subject is focused on writing scientific reviews on an individually given topic in the field of biotechnology. In this course, students will learn to search primary and secondary literary sources. Students will also learn to process, structure and critically evaluate information from mentioned sources. All the formal requirements for the structure of the text, tables and images as well as the citation of literary sources have to be complied with.
Poslední úprava: TAJ319 (11.12.2013)
Výstupy studia předmětu -
Studenti budou umět:
Vyhledávat primární a sekundární zdroje informací pomocí základních databází (Chemical Abstracts, SciFinder, ISI Web of Science).
Analyzovat a hodnotit informace, strukturovat a zpracovávat je ve formě odborného textu s uvedením přesných literárních zdrojů.
Prezentovat výsledky jejich literárního přehledu a obhajovat je formou prezentace a diskuze.
Poslední úprava: TAJ319 (26.08.2013)
Students will be able to:
Search for primary and secondary sources of information using the basic databases (Chemical Abstracts, SciFinder, ISI Web of Science);
Analyze and evaluate information and to structure and process them to the form of scientific text;
Present and defend the main points of the literature review in the form of presentation and discussion.
Poslední úprava: TAJ319 (26.08.2013)
Literatura -
Literaturu k jednotlivým tématům individuální práce si hledají studenti.
Poslední úprava: TAJ319 (13.11.2012)
Students themselves will search literature related to their individual topics.
Poslední úprava: SIRISTOL (18.07.2013)
Sylabus -
Předmětem semináře jsou samostatná témata vypisovaná pedagogy. Seminární práce studentů na zadané téma začne vyhledáním relevantních literárních zdrojů při použití základních sekundárních zdrojů (databází). Z těchto zdrojů studenti pod vedením pedagogů extrahují informace související se zadaným tématem z nichž vypracují přehledový článek s vhodnou strukturou. Výsledky rešerše v přehledovém článku kriticky vyhodnotí a formulují závěry. U informací použitých v práci uvedou správné citace a ty seřadí na konci přehledové práce v seznamu použité literatury. Výstupem práce s odbornou literaturou bude přehledový článek odpovídajícího rozsahu a splňující všechny formální požadavky. Práce bude zakončena obhajobou, na kterou si studenti připraví prezentaci a tu přednesou a obhájí před odbornou komisí složenou z pedagogických pracovníků.
Poslední úprava: TAJ319 (14.11.2012)
The objectives of the seminar are individual topics announced by pedagogues. Work on a seminar paper will start by searching for relevant literary sources related to a given topic using basic secondary sources (databases). Students under the guidance of teachers will extract relevant information that they will use in their review article. The obtained results will be critically evaluated and conclusion will be formulated. The review paper has to have a suitable structure including correct citation that will be sorted at the end of the paper in a list of references. This review article with adequate scope and with met all formal requirements will be the output of the work with scientific literature. Finally, the subject will be finished by a presentation and scientific defence in front of a committee composed of pedagogues.