|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení cílů a úlohy marketingu v podniku. Studenti se seznámí s východisky marketingu a osvojí si postupy a techniky používané při segmentaci trhu, positioningu a navrhování nástrojů marketingového mixu. Marketingový mix je představen jako soubor cílů a rozhodnutí v oblasti produktové, cenové, distribuční a komunikační politiky. Porozumění je prohloubeno souborem aplikací - příkladů a případových studií z oblasti chemických a potravinářských produktů.
Poslední úprava: Grosová Stanislava (12.11.2012)
|
|
||
Z:Grosová S.,Marketing. Principy, postupy, metody,VŠCHT Praha,Praha,2004,8070805056 D:Zamazalová a kol.,Marketing,C.H.Beck,Praha,2010,9788074001154 D:Kotler P., Keller K.L.,Marketing Management,Grada,Praha,2007,9788024713595. Poslední úprava: TAJ437 (02.09.2013)
|
|
||
Přednáška je zaměřená na dané téma, je podporovaná prezentací v Power Pointu a je doplněná konkrétními příklady aplikací z praxe chemických a potravinářských podniků, vyrábějících výrobky určené pro konečné spotřebitele, resp. rodiny. Pozornost je věnovaná také průmyslovým trhům.
V rámci cvičení je probíráno řešení 10 případových studií. Student pracuje v týmu na řešení dvou případových studií a výsledky, které představují návrh výrobku pro vybraný segment spotřebitelů, jsou prezentovány na cvičení. Poslední úprava: ROZ437 (10.09.2008)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu je zpracování tří případových studií, které jsou řešeny na cvičeních z předmětu a za zpracování a prezentaci dvou projektů nových výrobků. Zkouška z předmětu má písemnou a ústní část. Písemná část obsahuje je složená z celkem 50 otázek otevřených nebo uzavřených (výběr z možností)a z 2 krátkých případových studií. Ústní část zkoušky obsahuje jednu otázku, odpovídající názvu tématu uvedeného v sylabu předmětu. Poslední úprava: Grosová Stanislava (29.09.2008)
|
|
||
1. Marketing a jeho úloha v řízení podniku. Marketingové řízení. 2. Marketingové prostředí.Stakeholdeři, hodnotový řetězec. 4. Základy spotřebniho chování. 5. Nákupní jednání na průmyslových trzích. 6. Segmentace trhů, hodnocení a výběr segmentů, formulace pozice na trhu. 7. Výrobek a výrobková politika. Kvalita, balení, služby. 8. Vývoj a zavádění nových výrobků na trh. 9. Značka a její řízení. 10. Cena a cenová politika. 11. Distribuce a distribuční politika. 12. Integrovaná marketingová komunikace. Reklama. 13. Podpora prodeje a public relations. 14. Osobní prodej. Poslední úprava: Grosová Stanislava (12.11.2012)
|
|
||
složka Základy marketingu na vnitřním sdíleném disku S Poslední úprava: Botek Marek (24.09.2015)
|
|
||
Studenti budou rozumět významu marketingu pro řízení podniku, konkrétně pak jeho roli ve vývoji, navrhování a zavádění nových výrobků na trh, řízení existujcích výrobků, formulaci cenových rozhodnutí, spolupráci s distributory, řízení komunikace s trhem a získávání a zpracování informací a konkrétních trzích. Studenti budou umět: Sestavit model marketingového prostředí podniku Analyzovat konkurenci pro konkrétní podnik Navrhnout vhodný marketingový mix produktu Poslední úprava: TAJ437 (12.11.2012)
|
|
||
Podniková ekonomika, Management podnikových procesů Poslední úprava: Grosová Stanislava (12.11.2012)
|
Zátěž studenta | ||||
Činnost | Kredity | Hodiny | ||
Konzultace s vyučujícími | 0.3 | 8 | ||
Obhajoba individuálního projektu | 0.1 | 3 | ||
Účast na přednáškách | 1 | 28 | ||
Příprava na přednášky, semináře, laboratoře, exkurzi nebo praxi | 1 | 28 | ||
Práce na individuálním projektu | 0.7 | 20 | ||
Příprava na zkoušku a její absolvování | 0.9 | 25 | ||
Účast na seminářích | 1 | 28 | ||
5 / 5 | 140 / 140 |
Hodnocení studenta | |
Forma | Váha |
Aktivní účast na výuce | 20 |
Obhajoba individuálního projektu | 30 |
Zkouškový test | 50 |